Знаки "ПТН ПНХ" — незаконні. Бо нестандартні

3423 0

Ми у соцмережах:

Знаки

У Рівному номерні знаки "ПТН ПНХ" мають кілька автомобілів.

авто ПТН Віталій Кухарчук, старший інспектор з особливих доручень відділу автомобільно-технічної інспекції та організації реєст­раційно-екзаменаційної роботи УДАІ Рівненської області:

— Власник авто може замовити індивідуальний номерний знак, але однакових в одній області бути не може. Номерні знаки з власним іменем чи будь-якими символами можна замовити лише у Науково-дослідному центрі безпеки дорожнього руху у Києві. Але для цього спершу потрібно зареєструвати авто та отримати звичайний номерний знак. Вартість унікального знака залежатиме від кількості символів. До слова, зареєструвати авто чи отримати посвідчення водія можна у будь-якому центрі надання послуг ДАІ. Прив'язаність до місця прописки скасували.

Пропонують знаки на авто "секонд-хенд"

У ДАІ запевняють, що зареєструвати автомобіль і отримати свідоцтво та номерні знаки на Рівненщині можна протягом півтори-двох години. Черги тут останнім часом невеликі. Щоправда, є проблема з номерними знаками. Тому тимчасово власникам автомобілів пропонують номерні знаки, які вже бути у використанні, але відповідають чинним стандартам. Віталій Кухарчук:
— Якщо власник погоджується на такі номерні знаки, то реєстрація коштуватиме на 147 грн. дешевше, бо за них плата не береться. Щодо того, що цими номерними знаками вже колись користувалися, переживати не варто. В усіх базах ДАІ буде зазначено, що вони були здані і повторно видані для іншого автомобіля.
Раніше були проблеми і з бланками свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. Людям, які реєстрували автомобілі ще кілька тижнів тому, видавали тимчасові реєстраційні талони. Зараз їх вже можна обміняти на постійні. Доплачувати не потрібно.

Долар знищив черги в МРЕВ

Працівники ДАІ згадують 2005 рік, коли через кордон масово ввозили вантажні та легкові автомобілі і ставили їх на облік. Останніми роками кількість зареєстрованих на Рівненщині авто постійно падає. У 2014 році, порівняно з попереднім, кількість реєстрацій автомобілів зменшилася на чверть. У зв'язку з шаленим зростанням курсу долара місцеві МРЕВ, які нині називаються центрами надання послуг, уже прогнозують, що черг у їхніх коридорах чекати не варто.

Реєстрація — простіша, а розмитнення — жорсткіше

Протягом 2014-го шість центрів надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, які діють в Рівненській області, зареєстрували понад 35,9 тис. транспортних засобів. У 2013-му було більше 38,1 тис. Загалом кількість реєстраційних операцій за минулий рік скоротилася на 23%. Пов'язано це зі змінами до митного законодавства і зростанням курсу долара та євро, до яких прив'язані ставки на розмитнення авто. Раніше більше реєстрували вантажних авто, бусів. Нині, навпаки, реєструють переважно легковики. Бо із запровадженням акцизного податку на вантажні авто та переобладнання бусів з вантажних на пасажирські попит на "перегонку" таких авто з Європи впав. Порівняно з січнем 2014-го, у цьому році кількість розмитнених автомобілів на Рівненській митниці зменшилася в чотири рази. Бо розмитнити автомобіль коштує чи не у півтора раза дорожче, ніж його вартість за кордоном. До прикладу, щоб розмитнити восьмирічне легкове авто вартістю 3500 євро, об'ємом двигуна 2100 см3, потрібно заплатити понад 5200 євро. Віталій Кухарчук:
— Якщо митні правила стали більш жорсткими, то реєстрацію автомобілів, навпаки, спростили. Зняли податок на першу реєстрацію авто. Раніше, щоб зареєструвати автомобілі, які мають до восьми років, потрібно було сплатити транспортний збір приблизно 1200-2000 грн. За старіші авто — від 12 тис. грн. і більше (така сума була, щоб зацікавити ввозити в Україну новіші автомобілі). Тепер же власники платять лише 3% від вартості авто до Пенсійного фонду. Причому на вантажні авто цей збір не поширюється. За саму реєстрацію іноземного авто потрібно заплатити 452,11 грн. За реєстрацію українського або перереєстрацію автомобіля, який вже був зареєстрований в Україні раніше, — 414,59 грн. За причіп ставки будуть 367,65 грн. та 330,13 грн. відповідно. За мотоцикли — 357,57 грн. та 320,05 грн. Хотів би наголосити на мопедах. Люди їх не реєструють, бо думають, що дорого. Насправді ж їхня реєстрація коштує 109,43 грн.

Перереєструвати авто на себе — надійніше

Щоб їздити на чужому автомобілі, тепер не потрібно навіть доручення. Лише посвідчення водія та реєстраційний документ на транспортний засіб. Часто люди, які купують вживані автомобілі, у зв'язку з цим економлять на перереєстрації. У ДАІ застерігають — дарма. Віталій Кухарчук:
— Покупець ненового авто не може напевне знати, чи воно не крадене, чи номер кузова не знищений або не "перебитий". Коли ж покупець звертається для перереєстрації, усі дані щодо автомобіля перевіряють. Окрім того, я б радив покупцям обов'язково перевіряти по базі ДАІ "Угон", чи авто, яке вони хочуть купити, не перебуває в розшуку. Також можна звернутися до Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру або в бюро судових експертиз "Сантадор", які перевірять, чи вузли агрегатів транспортного засобу не піддавались змінам, а документи не мають ознак підробки. Така перевірка убезпечить власника від подальших проблем. Наприклад, трапляються випадки, що хтось розбиває своє авто, їде за кордон, купує там ідентичне, не розмитнює, а зі старого зрізує серійний номер із 17 цифр і приварює на незаконно пригнане нове авто, аби зекономити на розмитненні та реєстрації. До слова, нині під час купівлі автомобіля не потрібно, щоб старий власник знімав його з обліку, можна напряму перереєструвати з однієї людини на іншу, що економить кошти та час.

Розкішні авто є. Скільки — ще не порахували

До 1 квітня з центрів реєстрації транспортних засобів до податкової мають подати списки власників автомобілів, які мають об'єм двигуна понад 3000 см3. За ці розкішні авто доведеться сплачувати 25 тис. грн. податку. Минулого року в області не зареєстрували жодного такого авто, проте попередніми роками були і "Бентлі", і "Майбахи", і "Мерседеси" S-класу, і "Порше Кайєни". Скільки їх — ще не порахували. В ДАІ лише зазначають, що дорогі автомобілі переважно реєстрували на підприємства.
— Хоча зараз навіть важко сказати, які авто вважати розкішними, — додає Віталій Кухарчук. — Наприклад, в салоні новий "Хюндай Сантафе" восени коштував 300-400 тис. грн. Тепер його ціна — близько мільйона. До якого класу автомобілів його тепер відносити? Щодо реєстрації, то співвідношення між новими та вживаними авто зберігається. Більше реєструють старих автомобілів, пригнаних з-за кордону або які вже їздили дорогами України, аніж нових, куплених у салонах.
Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також