Реконструйована італійцями дорога на Львів тепер пролягатиме впритул до будинків кількох мешканців села Грушвиця Рівненського району. Кілька років тому, ще до початку реконструкції автотраси, планувалось ці будинки знести, а людей відселити. Однак тепер про відселення не йдеться. Люди у своїх висновках щодо зміни планів дорожників категоричні: «Нас мають за людей другого сорту. Італійська фірма «Тодіні», яка виграла відповідний тендер на ремонт дороги, щоб вкластись у заявлених нею 50 мільйонів євро, коли вартість проекту становила 86 мільйонів гривень, економить на чому лише може. В тому числі й на будівництві нам нових осель».
Розповідає мешканець Грушвиці Йосип Дудик: — Спершу йшлося про знесення п’яти будинків. Мешканців двох справді відселили у нові будинки, а решта так і залишилась ні з чим. Ще у березні 2006 року нам сказали написати заяви на ім’я тодішнього начальника служби автодоріг у Рівненській області п. Жежука про те, що в зв’язку з реконструкцією дороги наші будинки підлягають знесенню і ми просимо в порядку компенсації збудувати нові будинки. Коли ж почали дорогу будувати, до нас вже ніхто й справи не має. Звернулися в адміністрацію автодоріг, а нам кажуть, що вже ніхто нас відселяти не буде, хіба що Євросоюз більше грошей на будівництво дороги виділить. Звернулися ще раз, так Юхименко відповів, що згідно з проектом капітального ремонту дорога передбачається другої технічної категорії, а отже, будинки знаходяться поза зоною робіт і їх знесення не передбачено. Ми написали листа голові облдержадміністрації Віктору Матчуку — він переслав його обласній СЕС та італійській фірмі «Тодіні». Вони ж у відповідь те саме. А тим часом інспектори архітектурно-будівельного контролю та спеціалісти районної СЕС кажуть, що зараз начебто Державна архітектурно-будівельна інспекція у Києві перевіряє документи, які слугували підставою для дозволу на проведення робіт з капітального ремонту дороги Київ-Чоп на ділянці від нашого села до Бродів та визначають їхню законність. Вона також зробила заміри і дала висновок, що вони не відповідають вимогам і нормам, склали акт перевірки, який підтвердив обгрунтованість наших скарг. Зокрема, в акті вказано, що будинок на вулиці Тихій, 2-А, власником якого є мій син Олександр, будинок Язловецьких на вулиці Тихій, 20 та будинок пенсіонерки Ганни Царук на вулиці 40-річчя Перемоги знаходяться на відстані 5-10 метрів від дороги. Тобто якщо будується дорога вже не першої, а другої категорії, нас однаково мали б відселити.
Коментарі Федір Жежук, заступник головного інженера фірми «Луї-Берже», яка здійснює технічний нагляд і контроль за реконструкцією автошляху: — На скарги мешканців Грушвиці я вже вкотре можу сказати лише те, що якщо у попередній документації, коли ми планували реконструювати всю трасу до Дубна під дорогу першої категорії, їхнє відселення передбачалось, то сьогодні вже ні. У Грушвиці дорога доводиться до вимог другої категорії, а отже, розширюватись не буде, будинки зносити ніхто не буде і відселяти мешканців немає потреби. Микола Мельник, заступник голови Рівненської районної ради: — На останній сесії районної ради ми прийняли звернення до голови облдержадміністрації Віктора Матчука, в якому вказуємо на грубі порушення санітарних вимог під час будівництва дороги в селі Грушвиця. Навіть якщо проводиться реконструкція дороги з її доведенням до так званої другої категорії, все одно відстань від дороги до житлових будинків повинна становити не менше 50 метрів. А також доводимо до відома голови облдержадміністрації, що на неодноразові вимоги і приписи районної СЕС італійська фірма так і не представила документи, проект і дозволи всіх відповідних служб на проведення робіт з капітального ремонту дороги на вказаній ділянці.