Депутат Михайло Кириллов, який свого часу був головою ради, а нині належить до опозиційних, публічно звинувачує обласних посадовців у небажанні брати на себе політичну відповідальність та у намаганні знищити комунальні заклади. Зокрема, й рівненський аеропорт. Свій погляд на події у рівненській політиці п. Кириллов висловив під час відеозустрічі у редакції «РВ».
Михайло Кириллов
— В обласній раді віднедавна зник майданчик для відкритих дискусій про комунальні заклади, — заявив Михайло Кириллов. — Нині паралізована робота комісії з економічних питань та комунальної власності, яку я раніше очолював і від головування в якій БПП, «Свобода», та «Батьківщина» мене усунули. Нинішній владі невигідно, щоб комісія зібралася до сесії 17 березня і на ній відкрито говорили про рівненський аеропорт. За минулий рік він став привабливим підприємством, тому там тепер і намагаються змінити директора. Зрештою, аеропорт або розвалять, або використають у корисливих цілях. Котеджне містечко ще одне побудують, наприклад.
— А чому одразу такі категоричні заяви? Цілком ймовірно, Анатолій Хмільківський, якого хочуть призначити в.о. директора аеропорту, буде не гіршим менеджером, аніж Ігор Насинюк, якого свого часу призначали ви. Тим більше, що обіцяють найближчим часом оголосити конкурс на посаду директора летовища — можливо, будуть й інші кандидати.
— Ви думаєте, результати конкурсу ще невідомі? Якби призначення насправді планували за прозорою процедурою, ніхто б не тягнув людину з Черкас на тимчасову посаду в.о. директора. Ігорю Насинюку, до речі, пропонували бути першим заступником. Цей факт показує, що місцева держаудитслужба поводиться як кишеньковий орган голови ОДА. Такі ж методи використовувала «злочинна влада» за часів Януковича, хоча нинішня влада, відверто кажучи, ще більш злочинна. Вдумайтеся, аудитори написали у приписі, що прикордонники не платять за оренду і що аеропорт таким чином «профукав» гроші. То прикордонники, за логікою, мають тепер платити сільрадам за те, що стережуть кордон України. Апелюють, що аеропорт ставив низьку ціну за стоянку літаків, які приземляються на летовищі. Але я, як бізнесмен, це цілком підтримую. Щоб запрацювати, аеропорт повинен був запропонувати авіаперевізникам вигідніші умови, аніж конкуренти. В усіх європейських країнах аеропорти — дотовані структури. Заробляють не на них, а на інфраструктурі — люди прилітають у місто, їдять там, заправляють автомобілі і т.п. Наприклад, Люблін готовий виділяти 300-500 тис. євро на рік, щоб був рейс звідти до України.
— То може, в рівненського аеропорту немає майбутнього за будь-якого директора? Чи обласна рада теж готова виділяти подібні суми?
— Просив обласну раду ще торік — не дотувати, а принаймні допомогти з рахунками аеропорту, що заблоковані вже 2,5 року. У такій ситуації жодне підприємство не змогло б працювати взагалі, а аеропорт запрацював успішно. Але влада, таке враження, нічого робити взагалі не хоче. Коли я став головою облради у 2014 році, поставив для себе завдання — відродити летовище, щоб рівняни на літак не до Києва їздили, а за 15 хвилин з дому. Я взяв на себе усю відповідальність: звільнив тодішнього директора Сергія Піндюріна, призначив виконувачем обов'язків на три місяці Ігоря Насинюка і оголосив прозорий конкурс, на якому кандидати на посаду директора пройшли обговорення у комісіях. Депутати минулого скликання, підтримавши мене, дали кредит довіри Насинюку, проголосувавши за нього на сесії. І він справився. У Рівному 10 років не було чартерів, а торік вже були рейси на Туреччину, Єгипет, у планах цього року — ще й на Болгарію та інші напрямки. Працівникам летовища вперше з часів незалежності аванс почали виплачувати, нині нема жодної заборгованості із зарплат.
— Керівництво ОДА та облради зазначає, що до роботи Ігоря Насинюка, попри все, є претензії…
— Підрахував, що інформаційна кампанія на знищення директора аеропорту коштувала не менше 50 тис. грн. Хтось витрачає свої кошти, щоб робити з людини корупціонера. Нехай би казали правду: хлопці, ви попрацювали, але ми хочемо на цей об'єкт поставити власного менеджера. Але обласна влада не візьме на себе таку відповідальність. Бо якщо новий директор розвалить аеропорт, то всі знатимуть, що це вина конкретно Драганчука чи конкретно Муляренка. Натомість закрутили ситуацію до абсурду.
Розпорядження голови на звільнення Ігоря Насинюка оформлене юридично безграмотно. Тепер цей документ намагаються проштовхнути через сесію. Бо найбільш безвідповідальне рішення — колегіальне. Дві комісії — будівельна та з питань регламенту — вже не підтримали запропонований проект, адже нонсенс, що депутати мають затверджувати розпорядження голови облради. Насинюк подасть у суд і легко поновиться на посаді. Доведеться потім ще й виплачувати йому компенсацію.
— На наступній сесії мають розглядати звільнення не лише Ігоря Насинюка, а й голови ради Миколи Драганчука. Ви, очевидно, голосуватимете?
— Ще не вирішив, але я не голосував за обрання Миколи Драганчука. Ні для кого не секрет, що він робить все, що йому каже Микола Кучерук, тобто, по суті, голова облради нині є помічником голови фракції «Батьківщина». З обласної ради взагалі зробили відділ Рівненської ОДА, як було за регіоналів. У 2014 році я поборов цю систему, бо тоді рада не була настільки заполітизованою. Нині ж управляють всім партійні боси трьох партій: Микола Кучерук і Микола Драганчук від «Батьківщини», Віталій Чугунніков, Юрій Благодир та Олександр Корнійчук від БПП і Олексій Бучинський з Володимиром Валявкою від «Свободи». Приймуть рішення в кабінеті, а решта депутатів, як стадо, лише вказівки виконує.
На наступну сесію, до речі, хочуть пропхати цікаве питання — зміни до типових контрактів з керівниками комунальних закладів, відповідно до яких голова обласної ради погоджуватиме заступників та головних бухгалтерів для цих закладів. Мабуть, не вистачає посад, щоб працевлаштовувати членів своїх партій. Будуть потім ділити: директор підприємства — від «Батьківщини», заступники — від «Свободи» і БПП, а посаду головного бухгалтера УКРОПу віддамо, щоб на сесії голоси дав. Таким чином, ніхто ні за що не відповідатиме і комунальні заклади розвалюватимуть.