05.04.2007 10:10 Адміністратор
5270
0
Навіть найбільш безневинні послання з рахунками за комунальні послуги викликають не надто приємні відчуття у рівнян. Та на цьому досвідчені «вибивальники» боргів не заспокоюються — цілком можливо, конверт з «чорною міткою» вони вже адресували на вашу роботу. При цьому не важливо, платите ви за тепло чи ні.
Андрій Оверчук
Тиждень тому з міського управління освіти в загальноосвітню школи №22 переслали грізний лист з «Комуненергії». У ньому йшлося про те, що вчитель фізкультури Андрій Оверчук має чималу заборгованість за послуги теплопостачання — майже дві тисячі гривень. Відтак у своєму листі комунальники просять управління освіти і керівництво школи «вжити заходів» і змусити вчителя розрахуватися з боргами.
— Тиждень тому, мене викликав директор школи і у нас відбулася дуже неприємна розмова з приводу цієї так званої заборгованості. — Пригадує Андрій Оверчук. — Мені вже 56 років, дружина інвалід першої групи. Коли просили пільг за інвалідність дружини на оплату комунальних послуг, то нам відмовили. І хоч моя зарплатня як вчителя фізкультури і пенсія дружини не дуже великі, все ж ми завжди вчасно розраховувалися за квартплату і комунальні послуги. Принаймні, заборгованості у нас ніякої не було.
Після неприємної розмови з директором школи пан Оверчук вирішив з’ясувати, звідки взялися ті дві тисячі боргу. Звернувся в довідкову службу комунального підприємства. Диспетчер, перевіривши особистий код вчителя, запевнила, що ніякої заборгованості у нього немає.
Лише пізніше з’ясувалося, що секретар підприємства, який розсилав листи боржникам, переплутав назви вулиць — замість вулиці Князя Романа вказав вулицю теж Князя, але Острозького. Вчитель фізкультури каже, що забув би про цей випадок, якби лист надійшов на його домашню адресу. А так і дотепер не може заспокоїтися. Бо комунальники, намагаючись боротися зі своїми злісними неплатниками, випадково створили чимало проблем для людини, що справно платить за послуги теплопостачання, і навіть не вибачилися за свою помилку.
Насправді проблеми у комунальному господарстві існують досить серйозні. І полягають вони не тільки у відсутності такту у самих комунальників. Люди дедалі більш неохоче платять за послуги, а «Комуненергія» вдається як до перевірених методів боротьби (наприклад, звернення до суду з проханням забезпечити позов, заарештувати рухоме і нерухоме майно боржника), так і до засобів «психологічної» обробки неплатників, яких в області сьогодні вже третина населення. Вивішування списків на під’їздах свого часу ефекту не дало, та й юристи могли придертися — мовляв, втручаються комунальники у приватне життя, оприлюднюючи борги громадян. Тож неплатникам відтепер (принаймні, тим, хто працює) надсилають листи на роботу...
І все ж таки перед Андрієм Оверчуком вибачилися. Щоправда, вже тоді, як стало відомо про те, що готується матеріал в газеті. Однак загальна сума заборгованості усіх рівнян (35 мільйонів гривень) надто значна, щоб про неї забули комунальники. До яких методів вони вдадуться незабаром? Одне лишень відомо — якщо так «пресують» безневинних вчителів, то неплатникам, мабуть, таки точно не позаздриш.
Коментарі
Інна Кнап, в.о. директора Торговий Дім «Комуненергія»
— Такі випадки у нас трапляються, щоправда, вони поодинокі. Якщо бути до кінця відвертою, то це не наша помилка, оскільки ми надсилаємо листи згідно з тими адресами, які нам подають. Тобто цю помилку допустили в управлінні освіти, подали нам неправильну адресу, а ми по ній відшукали суму заборгованості. Ті адреси, які нам подають, ми не перевіряємо.
Віталій Новак, начальник Рівенського міського управління освіти:
— Не розумію, як теплопостачальники могли припуститися цієї плутанини з адресами. Однак запевняю вас — наше управління ніяких адрес вчителів нікому не надає і не надавало. Ви тільки уявіть собі обсяг роботи — 6,5 тисячі педагогів! Та й не наші це функції — комунальні борги з вчителів стягувати. Нам вистачає своєї роботи. Хоча сприяти, проводити бесіди — можемо, адже ми розуміємо, що комунальні платежі наповнюють той самий бюджет, з якого нас фінансують.