Майже на нулю і виробники, і торговці. Чому ж харчі дорожчають?

1469 0

Ми у соцмережах:

Майже на нулю і виробники, і торговці. Чому ж харчі дорожчають?

Меморандум про стабілізацію цін підписали нещодавно Кабмін, представники виробників продовольчих товарів і підприємств мережевої роздрібної торгівлі. І визначили, що дорожчати не повинні: пшеничне борошно вищого гатунку, хліб простої рецептури, гречана, пшоняна, вівсяна, горохова і рисова крупи, макаронні вироби другого класу, яловичина і свинина (окрім безкісткового м`яса), м`ясо птиці (тушки бройлерів 1-ї категорії), варені ковбаси (окрім вищого гатунку), молоко коров`яче (вміст жиру до 2,5% включно), сир кисломолочний (до 9% включно), масло вершкове (до 72,5% включно), спреди, яйця курячі, цукор, олія соняшникова рафінована.

Виробники зобов’я­зую­ть­ся встановлювати на ці продовольчі товари рентабельність не вище 12%, а торгівельники — торгову націнку не вище 10% ціни виробника-постачальника. Щоправда, рівненські виробники харчових продуктів запевняють, що не вони диктують ціни на продовольчому ринку. — Сьогодні ціни на сільгосппродукцію, зокрема яйця, ми не визначаємо, — коментує директор ТзОВ «Агролан Крупець» Володимир Варфалюк. — Ми не монополісти. Які ціни виставить агрохолдинг «Авангард», на такі рівнятимемося і ми. Щодо меморандуму, то ми, звісно, долучимося до його вимог. Але зауважу, що ціни на яйця не мають навіть 10% рентабельності. Сьогодні ми практично виходимо на нульові показники. — Наше підприємство і так має обмеження в рентабельності, які встановлює Кабінет Міністрів, — стверджує керівник ЗАТ «Рівнеборошно» Олександр Горбатюк, — а тому немає сенсу долучатися до меморандуму. — 12% рентабельності? Та це для нас нереально, — розповідає директор ТзОВ «Радивилівмолоко» Анатолій Грисюк. — Ми сьогодні ледь виходимо на 5-7%, а з сиром — на нульовому показникові. Якщо хтось і підніматиме необдумано ціни, то це лише торгівля. Нам і самим дивно, куди вони женуть. Оптова ціна на молоко, наприклад, у нас 5,22-5,58 грн., залежно від упаковки. Ми самі розвозимо власну продукцію під кожен магазин, з яким маємо договір. Тим часом представники мережевої роздрібної торгівлі, які згідно з меморандумом зобов’язалися встановлювати на перелічені товари торгову націнку не вище 10% ціни виробника-постачальника, говорять про те, що на соціально важливі товари й без меморандуму не накручують торговельну надбавку. На запитання, чи доведеться супермаркету «ЕКО-маркет», який підписав меморандум, знижувати ціни на продукцію, генеральний директор Мережі продуктових супермаркетів «ЕКО-маркет» Віктор Повніца відповів: — Якщо і доведеться, то несуттєво, оскільки і до підписання меморандуму ціни на соціальні товари в супермаркетах «ЕКО-маркет» були низькими. Хоча в деяких категоріях продуктів ми все ж таки дещо знизимо ціни. Ми завжди тримаємо націнку на соціальні товари на низькому рівні. Дещо більшу націнку робимо лише на товари VIP-сегмента. Також велику увагу приділяємо наявності на полицях товарів місцевих виробників, що також робить товари дешевшими. В рамках меморандуму буде здійснюватись постійний контроль з боку уряду, тому ні виробники, ні роздрібна торгівля не зможуть піднімати ціни. Я впевнений, що всі без винятку будуть дуже відповідально ставитись до його виконання. Невдовзі побачимо, чи стане меморандум стримуючим фактором у подорожчанні харчів.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також