Облуправління захисту прав споживачів дослідило якість бензину та дизпального, які реалізують рівненські АЗС. На одній з заправок бензин виявився неякісним.
— Перевірки ми проводили майже на всіх брендових АЗС Рівненщини (”ОККО», «Лукойл», «WOG», «Укрпетроль») та інших, — розповіла головний спеціаліст облуправління захисту прав споживачів Валентина Буняк. — Всього відібрали 11 зразків їхньої продукції. З них неякісним був лише один — автомобільний бензин А-95, який реалізувала небрендова АЗС. Бензин не відповідав нормам за октановим числом, масовою часткою сірки та бензолу. Тобто він мав дуже низьку якість і міг призводити до виходу з ладу автомобільних двигунів. Яка причина такої низької якості — встановити тяжко, бо його виробник хоч і вітчизняний, але розташований не в нашій області. Але про цей випадок ми повідомимо територіальний орган, який видав підприємству сертифікат на це пальне. І його працівники перевірять якість бензину на заводі. За неякісний бензин власник АЗС буде покараний штрафом у розмірі десятків тисяч гривень. Адже згідно із законодавством, розмір штрафу має дорівнювати 50% вартості отриманої для реалізації партії товару. Звісно, якщо він не винен у низькій якості бензину, зможе висунути претензії до його виробника. Окрім цього, власник АЗС мусить повернути державі кошти за проведене нами дослідження якості бензину. Як споживачу захистити своє авто від заправки неякісним пальним? Треба пам’ятати, що якісний товар не може дешево коштувати, тому не варто спокушатися на низьку ціну пального. Окрім цього, краще заправляти авто на брендових АЗС, якість пального в яких відповідає європейським стандартам. На них, як правило, торгують іноземними нафтопродуктами. Хоча не можна стверджувати, що все вітчизняне пальне — неякісне. Адже як показали дослідження, АЗС брендів «Укрпетроль», «Укрнафта» та інші торгують якісним вітчизняним пальним. Якщо ж через неякісний бензин авто постраждало, потрібно провести його технічну експертизу. Вона з’ясує, чи справді причиною поломки стало пальне. І обов’язково потрібно зберігати чек з АЗС про придбання бензину. Далі з письмовою заявою, а також висновком експертизи та чеком потрібно звернутися на АЗС. Якщо там відмовляються піти назустріч споживачу, тоді потрібно звертатися з чеком та висновком експертизи до нас. І ми проведемо на АЗС перевірку. До речі, до нас надходили скарги на неякісне пальне і всі вони вирішувалися позитивно: споживачеві за реалізоване неякісне пальне повертали гроші.