Влітку всім хочеться виглядати особливо ошатно і привабливо. Тому ми з особливим задоволенням поповнюємо свій гардероб. Але в теплу пору року турбот і витрат і так не порахувати, тому і модний шопінг хочеться зробити максимально економним.
Ринки в пріоритеті Нині усі торговельні точки — від ринкових ларьків до дорогих бутиків — приймають «новий завіз». Як правило, такі речі обходяться на 14-15% дорожче, ніж запаси минулого року. Але фахівці вважають, що криза вносить свої корективи, і ціни на літній одяг піднімуть тільки модні бренди. Інші будуть з усіх сил стримувати ціни. — Хоча з початку року номінальна зарплата українців збільшилася, реальні її розміри усе ще занадто малі. Відповідно, люди закуповуються далеко не так активно, як робили це до кризи. Саме це буде стримувати ціни на товари. Якщо подивитися дані Держкомстату щодо вартості імпортного одягу і взуття торік, то ціни на них зросли менше, ніж змінився курс вітчизняної валюти, — вважає аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь. — Цього року українці віддають перевагу дешевим товарам китайського і східноазіатського виробництва. Якщо ж дивитися на вартість речей саме в колекціях, то вони залишаються досить високими. У 2008 році в Україні почали відкриватися мережеві магазини з одягом середнього класу, так званий мас-маркет. Тоді експерти заговорили про те, що за кілька років продавці брендів «середньої руки» цілком витиснуть речові ринки. Криза скорегувала ці плани. В основному українці віддають перевагу ринковій моді, і О. Жолудь вважає, що мережевим магазинам одягу якщо й вдасться потіснити речові базари, то відбудеться це не раніше, ніж через 5-7 років.
Модна «істерика» не минула Нарядний одяг з речових ринків поки що — доля більшості. Але те, що наші люди люблять помітний одяг, — факт. Щоб переконатися в цьому, достатньо пройтися вулицями. Іноземці, що приїжджають у нашу країну, зауважують, що з гламуром у наших дам частенько трапляється перебір. — Криза — у головах. Але і бажання гарно виглядати теж знаходиться там, — вважає модний експерт, фешн-редактор глянсового журналу Марина Федосенко. — Сьогодні в моді - і на подіумах, і на вулицях — трохи більше істерики. Гарний смак, який виявляється, крім іншого, в одязі, вимагає часу і стабільності. Сподіваюся, що здатність любити і поважати себе переможе в наших модниках раніше. Гарно вдягнених людей, які вільні від сліпого наслідування тенденцій, стає більше. І знання брендів для них — усього лише частина бажання виглядати актуально. Не варто шукати в цьому прояві снобізму або мати на увазі тільки дорогі марки. Нині головні помічники справжніх модників — великі торгові центри і мультибрендові бутики. Хоча за кордоном той, хто бажає виглядати стильно, вже освоює нові обрії. Наприклад, купує ексклюзивні речі від модних дизайнерів через Інтернет. Крім того, унікальні речі можна пошити в камерному ательє. Але, на думку модного експерта, наші люди до цього ще не дозріли.
Авторитетно — Нині найпростіше виглядати модно, оскільки ми живемо під час мас-маркетівської моди, — вважає український модельєр Андре Тан. - Тобто все те, що з’являється на подіумі, через два тижні уже є на прилавках: кожна дизайнерська ідея моментально «злизується». Але в будь-якому разі, кожна жінка, для того щоб бути модною, повинна купити з нової колекції: дві блузки, хоча б одну спідницю, плаття. Місце їхньої купівлі не має значення: у звичайному або стоковому магазині і т.д. Найголовніше в цьому літньому сезоні — яскраві аксесуари. Одяг зараз модний некричущий, а скоріше спокійних, нейтральних кольорів. Абстрактні малюнки вже «відійшли», для цього сезону підійде більш спокійний малюнок: горошок, дрібна квіточка. Але яскраві пластикові аксесуари завжди розбавлять ваш образ і зроблять його інтелектуальним і красивим. Це стосується насамперед дівчат 25-32 років. Жінкам старшим я б запропонував розбавити гардероб якою-небудь цікавою шаллю, вона додасть шляхетності зовнішньому вигляду. Шаль завжди виглядає дорого, а крім того, дозволяє трохи приховати повні руки. У гардеробі по-справжньому модної жінки не повинно бути багато речей, але потрібно дотримуватися базових принципів. Наприклад, «верхів» повинно бути вдвічі більше, ніж «низів». Найголовніше — вдало все це комбінувати.
Лічильник Для нас літо — це короткий відпочинок і тижні роботи. Виходить, у гардеробі в пріоритеті будуть не пляжні речі, а зручний одяг, що не занадто суперечить корпоративному дрес-коду. Мінімальний набір, що необхідний українці, яка працює, в літню пору: плаття або сарафан, спідниця і топ, а також легкий костюм (можливо брючний). У скільки ж обійдеться їхнє придбання? Магазин секонд-хенду Сарафан/плаття — близько 100 грн. Спідниця — близько 70 грн. Літня блузка — близько 50 грн. Літній костюм — близько 150 грн. Разом: 370 грн. Нюанси: на пошук гарної речі йде багато часу, одяг має специфічний запах, через спеціальну обробку речі швидше зношуються. Речовий ринок Сарафан/плаття — близько 300 грн. Спідниця — близько 150 грн. Літня блузка — близько 150 грн. Літній костюм — близько 400 грн. Разом: 1000 грн. Нюанси: речі незручно приміряти, виробник невідомий, пошуки підходящої речі забирають довгий час, якщо річ не підійшла, її важко обміняти. Пошиття в ательє Сарафан/плаття — близько 600 грн. Спідниця — близько 200 грн. Літня блузка — близько 150 грн. Літній костюм — близько 600 грн. Разом: 1550 грн. Нюанси: доведеться витратити час на пошук тканини і приміряння. На пошив ексклюзивної речі піде не менше тижня. Мережевий магазин Сарафан/плаття — близько 600 грн. Спідниця — близько 400 грн. Літня блузка — близько 300 грн. Літній костюм — близько 700 грн. Разом: 2000 грн. Нюанси: висока ціна, що не завжди гарантує якість і натуральний склад.