Рівненські теплопостачальники вдалися до нових методів боротьби з хронічними неплатежами: «Комуненергія» та «Теплотранссервіс» підписали угоди з колекторською компанією «Корсар», «передавши» їй по мільйону гривень боргів кожна. Колектори з «піратською» назвою обіцяють за два місяці роботи повернути теплопостачальникам половину від переданих їм заборгованих сум, а за місяць ще «вибити» 20-30% боргу.
Із вівторка представники «Корсара» почали у Рівному роботу з повернення боргів. Йдеться лише про населення і тих, у кого на 1 січня 2009 року борг за тепло перевищує 1000 гривень. «Корсар» — київська колекторська фірма, що спеціалізується, зі слів її фінансового директора Віталія Якименка, на роботі з боргами за комунальні послуги. Як повідомив директор міського комунального теплопостачального підприємства «Теплотранссервіс» Петро Сергійчук, він передав «Корсару» найбільш «важкі» і «злісні» борги, тобто ті, на повернення яких надій найменше. Чим давніший борг колектор поверне, тим вищий відсоток винагороди одержить. Скільки саме — не розголошується, але, зі слів п. Сергійчука, йдеться про суму від 10 до 20%. — Вони самі «вийшли» на нас, — каже п. Сергійчук. — Були й інші пропозиції, ми вибрали найбільш вигідну і найменш затратну для нас. — Процедура повернення боргу відбувається в шість етапів, — розповів про подробиці свого специфічного бізнесу Віталій Якименко. — Спочатку ми «обробляємо» борг, потім ведемо роз’яснювальну роботу, переконуємо боржника у важливості розрахунку за одержані послуги. До найбільш «важких» боржників будемо виїздити додому. Ми працюємо й в інших областях України. Одразу хочу зауважити, що до жорстких методів впливу ми не вдаємося. При цьому п. Якименко не деталізував, як саме «м’яко» вони впливатимуть на людей і переконуватимуть їх зробити те, що вони не вважали за потрібне робити протягом місяців або й років. «Корсари» готові були забрати й усі борги теплопостачальників, але ті вирішили поки не поспішати, а подивитися на результат роботи з повернення переданого боргового портфеля. За успішного результату штат теплопостачальних організацій може зменшитися на кількість працівників торгового дому підприємства, яке займається прийомом платежів. — Нам вигідніше заплатити відсотки колектору, ніж брати кредити в банку на погашення боргів за газ, — каже п. Сергійчук, — адже ми ще не повернули попередній кредит, до того ж, банківські кредити дорожчі. Крім того, ми передали в суд справ про стягнення боргів на 16 мільйонів гривень. Для роботи зі скаргами від людей на якість наших послуг найняли окрему людину. Хочу зауважити, що скарг значно поменшало, зараз одержуємо в середньому по 8 скарг на день. Поштовхом до цієї угоди з колекторською компанією стало швидке збільшення боргів підприємств, що загрожує відмовою в постачанні їм газу: населення заборгувало за послуги, підприємства — за газ. — Ситуація на сьогодні критична, — заявляє Петро Сергійчук, — рівень розрахунків населення упав до 43%, а ми зобов’язані оплачувати все одразу. Щодня на опалення та підігрів води для населення ми спалюємо газу на 195 тисяч гривень. На сьогодні приватні споживачі заборгували «Комуненергії» 19,6 мільйона гривень, «Теплотранссервісу» — 22,3 мільйона гривень. Аудиторська перевірка, яку призначив на теплопостачальних підприємствах міський голова Рівного Володимир Хомко з метою встановлення причини накопичення боргів, зі слів п. Сергійчука, не виявила нічого нового: головна причина в тому, що тарифи на тепло відстають від підвищення цін на газ, а доходів від інших видів діяльності підприємство не має.