На інспекцію сподівайся, але й сам не лови гав

1811 0

Ми у соцмережах:

На інспекцію сподівайся, але й сам не лови гав

На неякісні побутову техніку, мобільні телефони, взуття та продукти найчастіше скаржилися цього року до облінспекції з питань захисту прав споживачів. Три чверті скарг, які надійшли у першому півріччі, було задоволено на користь споживачів. Завдяки цьому їм повернуто за неякісні придбані товари понад 57 тисяч гривень. Втім, щоб захисники прав споживачів могли реально допомогти, споживач повинен спочатку сам подбати про свій захист.

— При купівлі будь-якого товару продавець має обов'язково видати розрахунковий документ — товарний чи касовий чек, — розповіла головний спеціаліст облінспекції з питань захисту прав споживачів Валентина Буняк. — Така вимога законодавства. У чеку має бути вказана дата продажу товару, прізвище та місцезнаходження підприємця чи магазину, найменування товару і ціна. Чек — це документ, який підтверджує покупку. Якщо його немає, продавець може сказати, що товар купили не в нього. Протягом 14 днів з моменту покупки споживач має право обміняти придбаний якісний непродовольчий товар на аналогічний, якщо він не задовольнив його за формою, габаритом, кольором, фасоном, розміром. Але обов'язкова умова цього те, що товар не використовувався, збережений його товарний вигляд і на нього є чек. Якщо аналогічного товару не виявилося, споживач має право придбати інший або вимагати повернення коштів. А ось якісні продовольчі товари обміну й поверненню не підлягають. Якщо непродовольчий товар виявиться неякісним, споживач має право на його ремонт. Лише коли ремонт неможливий, тобто товар має істотний недолік, підтверджений експертизою (її робить сервісний центр виробника), тоді споживач має право на повернення коштів або обмін товару (за вибором споживача). Звернутися до продавця з приводу неналежної якості товару споживач має право протягом всього гарантійного терміну, вказаного в гарантійному талоні, виданому при купівлі. Для цього він має подати письмову заяву-претензію на ім'я підприємця чи підприємства, в якого куплено товар, із зазначенням причини звернення. Вирішити питання споживача повинні протягом 14 днів з часу звернення і письмово його про це повідомити. Якщо відповіді йому не надали і питання не вирішили, чи була лише відповідь, споживачу потрібно звертатися до нас в інспекцію. Тоді ми проведемо перевірку. Є багато підприємців, які самі вирішують проблему з неякісним товаром, щоб споживач до нас не звертався. Адже при виявленні порушень з його боку ми караємо штрафами. До речі, цього року завдяки втручанню працівників облінспекції з питань захисту прав споживачів мешканцям області повернули 1399 грн. за придбаний неякісний планшетний комп'ютер, 5548 грн. — за ноутбук, 3829 — за холодильник, 4170 — за мотокультиватор, 3128 — за неякісні пластикові вікна. Це лише приклади найбільших повернутих сум.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також