Навалило, «але ж нічого не зупинилось!»

1705 0

Ми у соцмережах:

Навалило, «але ж нічого не зупинилось!»

Проблема заметених доріг та слизьких тротуарів поступово вирішується — те, що за чотири дні не встигли зробити комунальники, схоже, завершить сонце. Адже до кінця цього тижня та на наступний синоптики прогнозують потепління. Та зима тільки починається…

негода ривне Звичайно, всі, хто після першого у цьому сезоні снігу виїхав на дороги, лаяли дорожників. Бо навіть по Київ-Чоп, трасі міжнародного значення, їхати подекуди було неможливо. Рятувальники лише у неділю витягли зі снігових заметів понад 250 автомобілів на Рівненщині. Загалом незручності через снігові перемети на дорогах області мали близько тисячі осіб, чиї легкові автомобілі та автобуси не змогли проїхати прочищеними, як запевняли дорожники, шляхами. До значної частини сіл у понеділок та вівторок не поїхали рейсові автобуси. Втім, у понеділок директор облавтодору звітував на колегії ОДА, що в області на ранок не було проїзду тільки до 11 населених пунктів. І керівництво Рівненщини з цим погоджувалось, звітуючи, що спрацювали добре. Тішились чиновники й тим, що порівняно з іншими областями, де погода була гіршою, на Рівненщині… рух не перекривали. У Рівному назвати прочищеними вулиці теж було важко. Дехто нарікав, що вночі з суботи на неділю, коли розпочався снігопад, комунальної техніки на дорогах міста видно не було. У понеділок, коли сніг уже не йшов, на основних вулицях, як-от Степана Бандери, Чорновола чи Макарова, авто застрягали у снігу. У вівторок нерозчищене перетворилося на замерзлі брили. Найліпше дорогу прочистили до облдержадміністрації і до міської ради, куди ШЕУ зігнало чи не всю техніку з працівниками. Володимир Хомко, міський голова Рівного: Хомко и квити — Сніг був такої інтенсивності, що його, напевно, не прибрали б з технікою, яка є в Німеччині й Америці. А нам до вечора неділі все-таки вдалося стабілізувати ситуацію, не зупинявся рух ні тролейбусів, ні автобусів, ні швидкої допомоги. На ранок понеділка можна було пройти на роботу, до дитячих садків та шкіл. Дуже добре, що показали по центральних каналах, що робиться у сусідніх областях. В Івано-Франківську припинили навчання у школах, в іншому місті трамваї не ходили, ще в іншому — тролейбуси. У нас же нічого не зупинилося. До речі, цілу ніч з суботи на неділю працювала техніка, хто їздив містом — бачив. Володимир Муляр, депутат Рівненської обласної ради: — Перевіряв дороги сам, окрім того, постійно тримав зв'язок із головами сільських рад рідної мені Острожчини. У понеділок до сіл не поїхали автобуси через поганий стан доріг, тому можу сказати, що хороші результати у дорожників — лише на папері. Вони не справилися зі снігопадом на 100%. Чому — потрібно запитувати у них. Звітують же, що гроші є, про штормове попередження також знали, бо у п'ятницю проводили нараду. Причина поганої роботи може бути у тому, що нормальної техніки для очищення доріг немає. Але якби менше крали, то була б. Микола Козачок, заступник начальника Служби автомобільних доріг Рівненської області: — Ми обслуговуємо більше п'яти тисяч кілометрів доріг на Рівненщині. Відповідно до вимог спершу повинні були прочистити траси міжнародного значення, яких у нас три — Київ-Чоп, Київ-Ковель та Доманово-Чернівці-Тереблече. Маємо вісім годин після закінчення хуртовини, аби прочистити такі дороги, а потім можемо працювати над шляхами національного значення, територіального і т.д. Втім, на Рівненщині, на відміну від інших областей, у неділю не зупиняли рух транспорту, навіть великогабаритного. Був проїзд від Рівного до всіх районних центрів, хоча у деяких районах випало близько 50 сантиметрів снігу, а замети на деяких ділянках доріг сягали двох метрів. Ми задіяли 121 одиницю техніки, зокрема, чотири ротори та 43-тонний МОАЗ, яким довелося пробивати замети у Здолбунівського районі, на дорозі, що веде до Острога. Втім, техніку нашим ДЕД не оновлювали вже сім років, а щороку потрібно закуповувати на область до 10 одиниць нової. Були проблемні ділянки, але, як на мене, ми справилися добре. Частково винні у тому, що не могли проїхати, самі водії. Ми за кілька днів попереджали про сильні снігопади. Коли у США, до прикладу, оголошують про штормове попередження, люди закуповують продукти завчасно і в негоду не виїздять з дому. За цей час на шляхах спокійно працює снігоочисна техніка. Наші ж водії у неділю виїжджали на літніх шинах, без запасу пального і лопат. Авто, особливо великогабаритні, виїжджали на оголених шинах на підйом і починали буксувати. На турковецькій горі, що на Київ-Чоп у Дубенському районі, у вантажівки взагалі заклинив двигун. Вона не могла зрушити з місця, перекривши дві смуги. Однак ми регулювали рух, і авто не зупинилися. Я особисто дві доби на дорозі провів. Ми, на відміну від деяких інших областей, вирішили не перекривати рух, бо загалом добре, коли дорогою, яку посипали піщано-соляною сумішшю, їдуть вантажівки. Окрім того, фури спрацьовують як мітла — розганяють сніг з дороги. Посипали ми дороги міжнародного, національного та територіального значення. Помітити це легко. Де дорога «пливе», там є суміш. Додам, що ми запасли на зимовий період 25 тис. тонн піщано-соляної суміші та 5 тис. тонн солі, а це більше, аніж потребуємо. Також наразі немає жодних проблем із пальним.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також