90% скарг, які надходять нині до обласного управління захисту прав споживачів, вирішуються на користь споживача. Новий начальник цього управління, голова обласної організації партії «Реформи і порядок», депутат міськради Євгенія Мосіюк вважає, що таких результатів вдається досягати завдяки новим формам роботи, які запроваджують захисники споживацьких прав.
Хоч новий Закон про захист прав споживачів, прийнятий наприкінці минулого року, за словами п. Мосіюк, ущемляє деякі права споживача, однак він містить і пункти, які споживача захищають більше, ніж дотепер. Приміром, збільшилися строки, протягом яких споживач має право пред’являти претензії до продавця чи надавача послуг, раніше він міг це робити протягом шести місяців з часу придбання товару чи отримання послуги, нині — протягом двох років, а якщо це стосується будівництва — протягом десяти. В разі неякісного товару, придбаного в кредит, споживач, згідно з новим законодавством, має право на повернення не лише коштів за товар, а й сплачених відсотків по кредиту. Нова стаття закону забороняє нечесну підприємницьку практику, до якої відносять елементи примусу, нав’язування, докучання тощо. Про розпродаж, знижки на товари тепер підприємець має оголошувати публічно, зазначаючи чітко строки проведення розпродажу та надаючи інформацію про ціни, які існували до розпродажу та нинішні знижки. Втім, є в новому законі й недоліки. Приміром, якщо раніше споживач мав право на відшкодування вартості неякісного товару чи його обміну вже наступного дня, то нині лише, якщо буде доведено, що товар має істотний недолік. Щоб довести цей недолік, товар має направлятися на експертизу. Її проводять, згідно з законодавством, за рахунок підприємця. У цьому випадку існує небезпека змови між експертом та підприємцем. Як і раніше, щоб звернутися до управління захисту прав споживачів, потрібно пред’явити чек, який підтверджує придбання товару. Однак, оскільки більшість населення області отоварюється на ринку і у разі неякісного придбаного товару не можуть принести чек, управлінням захисту прав споживачів запровадило нову форму роботи — запрошення на розмову споживача разом з підприємцем, який реалізував неякісний товар. Щоб переконати підприємця повернути кошти споживачу, стверджує п. Мосіюк, доводиться навіть застосовувати виховні методи. На щастя, вони досить часто дають результати. І, приміром, вже за два місяці цього року споживачам було повернуто 12 тисяч гривень за неякісні холодильник, шубу, дублянку, мобільні телефони та ін. — Доводиться бути тонким психологом, щоб могти вплинути на недобросовісного підприємця, — говорить п.Мосіюк. — Адже частенько у число обманутих покупців потрапляють соціально незахищені люди, інваліди, багатодітні матері. Втім, бувають і споживачі, які намагаються використати наше управління просто для з’ясування особистих стосунків з підприємцем-продавцем. Тож не хотілося б, щоб такі до нас приходили і відбирали час. Адже його у нас і так не завжди вистачає, бо скарг надходить багато, а штат управління дуже маленький.