Новітні технології — на службі у безробітних

3115 0

Ми у соцмережах:

Новітні технології — на службі у безробітних

У наш час новітні технології — повсякденна необхідність, особливо тоді, коли справа стосується інформації — уявити сучасне підприємство чи організацію без прогресивних інформаційних технологій неможливо. Ціна оперативності й зручності отримання або розповсюдження інформації часто досить висока, тому й впровадження будь-яких новинок, які дозволятимуть оперувати інформацією на свій розсуд — вимога часу. Державна служба зайнятості — не виняток. За останні п’ять років спеціалісти служби розробили безліч інформаційних проектів, котрі мають різні завдання й цілі, але слугують одному — організації швидкого й зручного доступу до інформації про роботу як людей, які її шукають, так і тих, хто роботу пропонує. І, звісно, новітні інформаційні технології допомагають організувати діяльність самої служби зайнятості. Йдеться насамперед про впровадження Єдиної інформаційно-аналітичної системи (ЄІАС), а також пропозицію клієнтам Центрів зайнятості скористатися послугами веб-сайту Державної служби зайнятості України та мобільного сервісу «Пошук роботи».

Єдина інформаційно-аналітична система була запатентована ще в 2001 році й вже декілька років активно допомагає безробітним шукати роботу, роботодавцям — шукати працівників, а спеціалістам служби зайнятості — обмінюватися інформацією. Метою створення системи є реалізація державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово безробітних громадян; аналіз і прогноз попиту та пропозиції на робочу силу, інформування населення та державних органів управління про стан ринку праці; ефективна участь у підготовці перспективних і поточних державних та територіальних програм і заходів щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття; сприяння розвитку економіки держави шляхом допомоги роботодавцям в оперативному комплектуванні робочих місць. Кажучи простіше, ЄІАС — величезна база даних інформації, котра акумулює відомості про всі звернення громадян до центрів зайнятості в усій Україні. Причому, інформація оновлюється в системі одразу, як тільки потрапляє до фахівців центрів зайнятості. Отримати й скористатися цією інформацією може хто завгодно, незалежно від того, зареєстрований він у центрі зайнятості чи ні. Зокрема, людина, яка шукає роботу, може прийти до свого міського чи районного центру зайнятості. Щоб отримати інформацію про наявні вакансії, безробітний може або звернути увагу на великі інформаційні стенди, або одразу скористатися тачскріном (від англ. touch screen) — спеціальним комп’ютером, який швидко й зручно за заданими параметрами повідомить, на які підприємства, на які посади та за яких умов запрошуються чи то фахівці, чи то робітники. Достатньо лише на монітор ввести ту професію, яка цікавить. Якщо вакансія підходить, людина із роздруківкою інформації звертається до диспетчера-консультанта, котрий пояснить, що треба робити далі. Загалом, у Рівненському міському центрі зайнятості, як і в інших аналогічних структурах, більшість інформаційних новацій запроваджено для того, щоб клієнт центру міг якомога більше працювати самостійно. Власне, для того, щоб спробувати знайти роботу самому, в профінформаційному секторі центру безробітному надається робоче місце для вільного доступу в Інтернет, де, зокрема, на веб-порталі www.dcz.gov.ua також можна спробувати підшукати вигідну собі вакансію. Так само самостійно клієнт центру може перевірити на комп’ютері свої професійні здібності, пройшовши профдіагностичне тестування. Проте кожен, хто стає на облік у центр зайнятості, все одно має свою справу, яка раніше була лише у вигляді паперової папки, зараз же вся інформація про людину, її освіту, кваліфікацію, стаж тощо зберігається ще й в електронному вигляді у тій самій базі даних. Це дозволяє спеціалісту з прийому стикувати відомості клієнта центру зайнятості та вимоги у списку вакансій. Комп’ютер згідно із заданими параметрами це може робити автоматично, без участі шукача роботи, проте якщо в процесі пошуку роботи людина згодна висувати інші вимоги (наприклад, менша, ніж подана у справі, заробітна платня), то працівник центру вручну шукає пропозиції, котрі підходять. Новітні технології приходять на допомогу й тим, хто роботу пропонує. Спеціальний тачскрін для роботодавців дозволяє будь-кому, хто підніметься на третій поверх міського центру зайнятості, переглянути, чи немає серед тих, хто шукає роботу, людини потрібної професії та кваліфікації. Побачивши, що на обліку в центрі є певна кількість таких осіб, людина звертається у відділ взаємодії з роботодавцями, де також завдяки ЄІАС отримує усю потрібну інформацію. — Я працюю в системі служби зайнятості вже 16 років, — розповідає заступник директора міського центру зайнятості Ганна Косикова. — За цей час було апробовано багато інновацій, але працювати саме з цією системою — одне задоволення. З її допомогою додержуються державні стандарти при наданні соціальних послуг, формується єдиний інформаційний простір поповнення та оновлення банку вакансій та професійно-кваліфікаційного складу безробітних. Останні в ЄІАС можуть самостійно знаходити інформацію про попит і пропозицію на ринку зайнятості. Я вважаю, нині зроблено все, щоб людина знайшла роботу. Головне — щоб вона хотіла працювати!


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також