Виявляється, успішне проведення економічних та соціальних реформ нової — чесної та прозорої — влади передбачає ще й… паспортизацію всієї країни. Спочатку Секретаріат Президента розіслав відповідні листи на обласні адміністрації — вкажіть, мовляв, точні анкетні дані вищих керівників області — ПІБ, стаж, посада і, що, найцікавіше… партійність. Таким побитом вже п’ятого червня у Секретаріаті володіли повною і, безумовно, надзвичайно корисною інформацією — наприклад, скільки чиновників з прізвищем на «А» відносяться до такої-то чи такої-то партії.
Виявляється, успішне проведення економічних та соціальних реформ нової — чесної та прозорої — влади передбачає ще й… паспортизацію всієї країни. Спочатку Секретаріат Президента розіслав відповідні листи на обласні адміністрації — вкажіть, мовляв, точні анкетні дані вищих керівників області — ПІБ, стаж, посада і, що, найцікавіше… партійність. Таким побитом вже п’ятого червня у Секретаріаті володіли повною і, безумовно, надзвичайно корисною інформацією — наприклад, скільки чиновників з прізвищем на «А» відносяться до такої-то чи такої-то партії. Але на цьому «польові дослідження українського місцевого політикуму» не закінчилися і перейшли на нижчий рівень. Доручення №1458/01-60/5 голови Рівенської облдержадміністрації містило переконливе прохання головам райдержадміністрацій та міським головам області підготувати інформацію за вказаною формою — так званий соціально-економічний паспорт (СЕП) району чи міста. Досить детальний перелік необхідної для вказання інформації згрупований у декілька розділів — влада, політичні партії, засоби масової інформації, населення, промисловість, освіта, культура тощо. Свята наївність укладачів документа (який знавцям нагадує регіональні довідки, що готувалися передвиборчими штабами) полягає, наприклад, у тому, що навпроти графи «голова РДА» повинні вказуватися «ПІБ, дата призначення, політична орієнтація, рейтинг довіри населення, рейтинг впливовості, інша корисна інформація (бізнес, «дах», кримінальні зв’язки, достовірні чутки і т.п.)». За такою ж схемою, однак менш докладно, рекомендується охарактеризувати і заступників голови райдержадміністрацій, голів рад (до сільських включно), головного податківця та міліціонера району. Докладний суспільно-політичний блок присвячує значну увагу вже цілком у традиціях передвиборчих штабів інформації про кількість, соціальну та політичну спрямованість виборців, лідерів громадської думки. Якщо отримувачі доручення голови облдержадміністрації виявилися сумлінними виконавцями, то вже 10 червня управління внутрішньої політики ОДА володітиме паперовим та електронним варіантом паспортів із власноруч підписаними зізнаннями районних керівників у «даху» та «кримінальних зв’язках», а заодно з корисною інформацією на всіх своїх заступників та кожного голову сільради… Для тих, хто не зрозумів, для чого готується документ, наприкінці доручення міститься пояснювальна записка, пункт другий якої розтлумачує: «Наявність СЕП району дозволить досить точно оцінити соціально-економічну і громадсько-політичну ситуацію в районі, вагомість і важливість цієї території, виявити основні важелі впливу на ситуацію, а також людей чи організації, на яких можна спиратися і які можуть бути опонентами». Ось така СЕПарація.