Начальник управління Пенсійного фонду України в місті Рівне Микола Німчук не заперечує, що в умовах економічної кризи питання наповнення пенсійного бюджету стоїть досить гостро — своєчасно і в повному обсязі виплачувати громадянам міста належні їм пенсії і допомогу стає дедалі важче. За його словами, Фонд недоотримує страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування передусім через різке скорочення працівників та зменшення тривалості робочого дня і тижня на підприємствах, низькі розміри заробітних плат, на які нараховуються страхові внески.
— Отож коли виникла необхідність максимально раціонального використання наявних коштів та пошуку інших резервів наповнення пенсійного бюджету, ліквідація існуючих необґрунтованих і несправедливих пільг зі сплати страхових внесків як ніколи на часі, — стверджує п. Німчук. — Насамперед йдеться про пільги, пов’язані із застосуванням спрощеної системи оподаткування малого і середнього бізнесу.
Десять років тому, коли вводилася система спрощеного оподаткування, ставки відрахувань до Пенсійного фонду було затверджено на рівні від 8 до 64 грн. На той час це не викликало жодних нарікань, оскільки мінімальна пенсія тоді становила 16 грн. Проте з того часу мінімальні пенсії зросли аж у 32 рази, а ставки внесків не переглядалися і залишалися на тому ж рівні. Тому правомірно постало питання: чому в умовах солідарної системи пенсійного забезпечення, коли усі отримують пенсії на загальних підставах, одні роботодавці сплачують до Пенсійного фонду за одного найманого працівника 569 грн., інші — як, наприклад, фізичні особи — платники єдиного податку, так званий малий бізнес — лише 65 грн., а платники фіксованого податку — сплачують до пенсійного бюджету аж 9 грн.?! І це в той час, коли мінімальний страховий внесок у 2008 році в середньому по Рівному становив 206 грн. Наведу й такі цифри. У Рівному є 11097 підприємців-учасників системи спрощеного оподаткування, і внаслідок недосконалості цієї системи пенсійний бюджет міста лише у минулому році втратив 1 млн. грн., а Пенсійний фонд України в цілому втрачає щорічно майже 3 млрд. грн. То чи справедливо через недосконале законодавство і несправедливе пільгове оподаткування дотувати малий і середній бізнес за рахунок інших пенсіонерів? Тому, враховуючи це, ми самі збирались ініціювати перед народними депутатами розгляд такого питання у Верховній Раді — щоб рішення уряду набуло сили закону.





