Щосуботи з раннього ранку на вулицю Млинівську, де розташований автобазар, з’їжджаються власники автомобілів в надії їх продати. Однак інколи й кількамісячні такі спроби не дають результату. Тож економлять продавці на ринковому зборі, паркуючи авто обабіч Млинівської. Тепер трапляється, що на вулиці набагато більше автомобілів, ніж на території ринку.
Рівняни Володимир продає свій «Ford Focus» вже кілька місяців поспіль. Каже, з кризою різко погіршилася торгівля автомобілями. Торік користоване авто його класу користувалося неабияким попитом серед рівнян і продавалося за місяць-другий. Цього року авто людей майже перестали цікавити. Точніше, цікавість залишилася, але купівельна спроможність рівнян впала. — Я вже виставив ціну значно нижчу, ніж вона була б ще торік, — бідкається власник автомобіля. - Навіть тисячу-дві доларів готовий скинути, якщо хтось справді погодиться купити. На жаль, серйозних клієнтів поки немає. От і стою тут з автомобілем з лютого щосуботи. Продавати свій автомобіль на території ринку Володимир відмовляється. Каже, що 25 гривень ринкового збору щосуботи платити йому не по кишені. А вантажний чи бус обійшлися б йому на 5 гривень дорожче. Зрештою, припаркувавши своє авто під самісіньким знаком про заборону зупинки та стоянки транспортних засобів, автовласник впевнений, що ні він, ні решта майже три сотні таких, як і він торговців користованими автомобілями, нікому не заважають. Принаймні, стверджує чоловік, якби вони справді щось порушували, то працівники ДАІ мали б до них претензії. Правоохоронці ж, за словами Володимира, їх не зачіпають. Говорить про бездіяльність правоохоронців і адміністрація автомобільного ринку. Скаржиться на те, що правоохоронці навмисне не хочуть помічати порушень правил дорожнього руху на Млинівській. Мовляв, приїде патруль, покрутиться вздовж вулиці і забирається геть. А автомобілі як стояли під знаками, так і стоять. І так щосуботи. — Ще півроку тому, — каже адміністратор автомобільного ринку Олександр Нестерук, - проблем із незаконною парковкою у нас не було. Всі власники транспортних засобів заїжджали на територію ринку. Тепер же ринок заповнений автомобілями лише на 35-40%. Основна маса автовласників паркують і продають свої авто з проїжджої частини. Про цю проблему, за словами пана Нестерука, він як депутат міської ради вже неодноразово інформував і міського голову, і керівництво ДАІ. Свого часу з цього питання за розпорядженням міського голови була створена спеціальна комісія. Навіть Володимир Хомко особисто приїздив подивитися на несанкціоновану торгівлю. Втім, результатів поки немає. — Останнім часом рівень продажу автомобілів впав, — стверджує пан Нестерук. — Автовласників теж можна зрозуміти, але скрізь має бути порядок. Подібних проблем із незаконним паркуванням ніде немає — ні на авторинку в Луцьку, ні на авторинку в Києві. Там ці ж самі автовласники слухняно платять ринковий збір. Тільки у Рівному вони чомусь на це не зважають. Адміністрація ринку готова піти їм назустріч і знизити ринковий збір, але ж чи вплине це на них?.. Законослухняні власники транспортних засобів на своїх колег-порушників теж ображені. Вони не розуміють, чому одні мають платити ринковий збір, а інші — ні, в той час, як шанси на продаж автомобіля в усіх однакові. — Я так само хочу продати свою машину, як і вони, — каже рівнянин Павло. — Так само, як і вони, стою тут вже кілька місяців безрезультатно. То чому ми маємо платити ринковий збір, а вони ні? Крім того, своїми авто вони створюють незручності для тих, хто хоче заїхати чи виїхати з території ринку. А також для тих, хто просто проїжджає повз авторинок. Проблема з незаконною парковкою транспортних засобів існує на ринку лише по суботах. А в неділю, коли авторинок перекваліфіковується на продаж сільськогосподарського краму та свійської живності, селяни демонструють дисциплінованість та законослухняність. Хоч транспорту, особливо коли закінчується сезон збирання врожаю, приїздить не менше. Та й розмір ринкового збору, як для власників авто, так і для селян приблизно однаковий (19 грн. за підводу з кіньми та легковий автомобіль і 31 гривня за бус чи вантажівку). Відмінність лише в тому, що поросята, незважаючи на відносно високу вартість (від 800 до 1000 грн. за пару) продаються набагато краще, ніж автомобілі. А ще, як помітили в адміністрації ринку, у неділю працівники ДАІ особливо прискіпливі до приїжджих. — Зупинився селянин на підводі під знаком, — каже пан Нестерук, — до нього одразу під’їжджають працівники ДАІ і починають перевіряти документи. А за день до того спокійно споглядали на сотні незаконно припаркованих автомобілів. Проблема вул. Млинівської керівництву ДАІ добре відома. Втім, як стверджують правоохоронці, в один день навести лад поблизу авторинку вони не спроможні. Говорить заступник начальника Рівненського обласного управління ДАІ Андрій Валерко: — До цього питання потрібно підійти комплексно. Подібна проблема притаманна усім без винятку місцевим ринкам. Ви подивіться, скільки авто щоразу паркується біля продуктового чи речового ринку. Вони порушують правила зупинки та стоянки автомобілів. Втім, ми ж не можемо їх силоміць заганяти на територію ринку. Зрештою, перед тим, як карати порушників, потрібно облаштувати цивілізовані місця для парковки. Наприклад, я хочу приїхати просто подивитися, підібрати собі автомобіль на ринку. Мені ж не буде де припаркуватися. Ми, звичайно, в межах своєї компетенції поблизу авторинку постійно працюємо. Принаймні, ніяких ДТП там поки не було. Крім того, щосуботи складаємо більше двох десятків адмінпротоколів. Скласти матеріали про порушення правил зупинки та стоянки транспортних засобів за день одразу на три сотні власників авто ми фізично не зможемо. Та й кинути туди одразу всі свої наряди ми теж не маємо права.