Ваше авто вже «завізирували»?

3330 0

Ми у соцмережах:

Ваше авто вже «завізирували»?

Кілька місяців в автолюбителів України дві улюблені теми — нові штрафи і прилад «Візир», який заміряє швидкість авто і робить фотознімок автомобіля. Особливо частими стали нарікання, після того як автомобілісти почали одержувати «завізирувані» фото своїх авто зі штрафами 255-550 гривень. Але найцікавіше, що водії заявляють, що їхні автомобілі сфотографовані не під час руху, та й взагалі за допомогою фотомонтажу!

Так сталося і з працівником нашої редакції. Восьмого березня в Кіровоградській області (траса Київ-Одеса, 244-й км) наш колега був зупинений інспектором ДАІ, який заявив, що авто рухалося зі швидкістю 114 км/год — порушення! Ніхто не попереджав, що авто знімав «Візир». Однак через 12 днів(!) лист із копією протоколу і фото автомобіля було відправлено в Київ. А за правилами порушник зобов’язаний сплатити штраф протягом 15 днів, інакше його розмір збільшується вдвічі. Причому в «листі щастя» на 270 грн. не було зазначено ані прізвища інспектора, який знімав, ані печатки, ані даних, кому і куди платити штраф, а швидкість порушення чомусь збільшилася до 122 км/год. До того ж саме авто було сфотографоване ззаду, без руху. Якщо наш колега змирився, обізвавши це відвертим здирництвом, то адвокат з Донецька Іван Чорний мовчати не став. Ще в січні він знайшов у поштовій скриньці лист від ДАІ з фотографією і протоколом на 260 грн. штрафу за перевищення швидкості. Однак водій запевняє, що правил не порушував і «Візир» просто помилився. Іван Чорний розповів «Новій», що одержавши знімок, не міг навіть зрозуміти, де саме його сфотографували. Більше того, на фото навіть не видно, чи крутяться колеса. — Прийшла фотографія. Дивлюся і не можу зрозуміти, де це і чи їду я? А на знімку зазначена швидкість 100 км/год. Відразу потрібно розрізняти різницю в місці, де саме перевищив швидкість. Якщо це в місті — один штраф, траса — зовсім інший. А в моєму випадку, якщо мене зняли десь за містом, швидкість на допустимі 18 км/год я не перевищував. Відповідно оштрафувати мене не можна. Загалом, нехай спочатку доведуть, що я перевищив швидкість у тому місці, де це визнається порушенням, — ділиться адвокат. — Тому я звернувся до суду із проханням надати всі докази правомірності використання «Візира». Суд задовольнив це клопотання і призначив наступне засідання на 2 квітня. Подивимося, чим це закінчиться.

Співають «Візиру» дифірамби Якщо за прикладом Чорного в суд подадуть кілька тисяч автовласників, у яких є сумнів з приводу даних приладу «Візир», використання цього апарата можна поставити під сумнів. А от на думку Сергія Коломійця, начальника ДАІ МВС України, «Візир» не може помилятися, про що свідчать сертифікати про проведені дослідження приладу. Експерименти, за словами глави ДАІ, проводилися близько року, збоїв у його роботі не виявили.

Куди ідуть гроші? 626 тисяч протоколів складено з початку використання інспекторами «Візира», скільки з цієї суми сплачено, у ДАІ повідомити не змогли, тому що гроші знаходяться на рахунках Держказначейства. Дивна справа, чому ж ці гроші не віддають на ремонт доріг? Адже їздити по трасах і міських вулицях практично нереально — яма на ямі. Чи суми, що обраховуються мільйонами, готують комусь під вибори? — Не знаю, кому потрібно компрометувати роботу «Візира», оскільки нам поки не відомий жоден факт помилки. Є всі документи, що підтверджують повну справність приладу і те, що він пройшов в Україні сертифікацію, — підкреслив Сергій Геннадійович. — Прилад сам записує швидкість і фотографує авто без втручання сторонніх. І працює точно. Тим більше що на знімку фіксується винятково одне авто. Навіть шматочок іншого автомобіля в кадрі буде вважатися браком. Та й інспектори виставляють відповідні настройки з поправкою на швидкість під час проведення вимірів у місті і за його межами. Хоча головний даішник України визнав: «Візир» не ідеальний. Мовляв, у Європі використовують лазерні прилади — вони набагато точніші. Але в той же час і коштують у кілька разів дорожче. За словами пана Коломійця, «Візира» і далі будуть використовувати патрулі. — У нас в Україні поки таких приладів близько 360. Це дуже мало, тому ми їх передали патрулям, які переміщаються містом, трасою і фотографують порушників, — продовжує Сергій Геннадійович. — Коли закупимо необхідну кількість, будемо встановлювати їх вздовж доріг. Можливо, навіть вказувати, що на даній ділянці траси ведеться відеоспостереження (давно б так! — Авт.). Я ж проти цього, тому що не розумію, навіщо водію давати зрозуміти, що тут можна порушувати, а там ні?

Експерти сумніваються в надійності Втім, незалежні технічні експерти переконують, що справа не в «хитрих» даішниках, а в самому приладі. І немає тут ніякого людського фактора. Він технічно недосконалий і під час фотозйомки може фіксувати швидкість зовсім іншого автомобіля. — Я робив власні виміри швидкості. І мені протягом півгодини вдалося зняти лише порожній знімок у той час, коли швидкість на табло «Візира» все-таки висвічується. Або сфотографувати автомобіль, який їде зі швидкістю 30 км/год, а потім через кілька секунд зробити повторний знімок. Але тільки в другому варіанті швидкість автомобіля вже становила 75 км/год, — поділився з «Новою» Роман Павлович, кандидат технічних наук, директор ТОВ «Компанія TREDEX».— Якщо на дорозі лише один автомобіль, точність вимірювання буде 100%. Тут я і сперечатися не буду. А коли рухається кілька автомобілів, «Візир» сам буде визначати, кого заміряти, а кого фотографувати. Річ у тім, що прилад вибирає різні мітки, тобто автомобілі, і намагається вирахувати швидкість найбільшого. У «Візира» є три режими потужності: мінімальний, середній і максимальний — настройки дальності вимірювання. Прилад у режимі мінімальної дальності, за словами спеціалістів, вишукує об’єкт із великою поверхнею, що відбиває. А ця дальність може становити до 400 метрів. Наприклад, інспектор, наводячи «Візира» на автомобіль з відстані 30-40 метрів, фотографує його. А от сам прилад заміряє дані автомобіля, який їде далеко з великою швидкістю. Але виробники «Візира» категорично відмовляються вірити в це і запевняють, що їхнє дітище дуже точне і не може фіксувати один автомобіль і вимірювати швидкість іншого. — Так, дійсно, старі моделі мали таку похибку. Але вони зняті з виробництва. Всі дефекти усунуто, і тепер він працює набагато чіткіше, — заявив «Новій» Валентин Ущенко, офіційний представник ЗАТ «Ольвія» (Санкт-Петербург). — Інспектор наводить його на ціль. Посилається сигнал, який, відбившись від автомобіля, повертається назад, де обробляється інформація і вказується швидкість. Якщо в поле зору радара потрапив інший об’єкт, то різко змінюються показники, про що повідомляється і фіксується. Тим більше що «Візир» не працює постійно. Він посилає тимчасові і дуже короткі імпульси, аналізує швидкість. Саме через короткі проміжки часу виключається можливість помилки. Отож якщо в об’єктиві з’являється автомобіль на відстані, приміром, 50 метрів, то автоматика переключить «Візир» на мінімальний режим. А значить, радар не буде фіксувати все, що знаходиться далі від цієї відстані.

ДАІ: «Вірте інспекторам» Разом з тим автомобілісти говорять, що проблеми від нововведення можна чекати не тільки через недосконалість «Візира», але і від тих, хто ним користується. У приладу є два режими, які змінюються залежно від того, як ведеться вимірювання швидкості. Якщо інспектор проводить відеозйомку в автомобілі, що рухається, то за інструкцією він повинен включити режим «патрулювання», адже прилад заміряє і швидкість автомобіля самих даішників. При включеному потрібному режимі на фотографії буде зазначений автомобіль порушника, його швидкість і та, з якою їхав патруль ДАІ. Але якщо режим виключити, то швидкість даішників на фотографії не буде зазначена, а сам прилад підсумовує швидкість автомобіля ДАІ і швидкість порушника в одну величину. Іншими словами, якщо інспектори рухалися зі швидкістю 80 км/год і з такою ж швидкістю рухалося авто, за яким вони спостерігали з виключеним режимом «патрулювання», на фото з’явиться автомобіль, який рухається на швидкості 160 км/год. Ось чому деякі водії заявляють, що отримані ними знімки — фотомонтаж із приписаною швидкістю. Зробити таке можна за допомогою комп’ютера за 15-20 хвилин. На знімку ж не видно, звідки велося спостереження: з автомобіля чи зі штатива на узбіччі дороги. Спростувати таку можливість у ДАІ не змогли. Сказали, що теоретично такий варіант допустимий. Сергій Коломієць намагався переконати, щоб автолюбителі довіряли інспекторам. Мовляв, для підстави потрібен мотив. А його в даішників нібито бути не може, оскільки запис передається в управління ДАІ і вже звідти розсилається порушникам. Самі інспектори теж виключають можливість підробити запис. Адже вимірювання ведуться без втручання людини, в автоматичному режимі. — На апараті залежно від місця ведення спостереження ми виставляємо межу швидкості, після перевищення якої «Візир» почне вести зйомку. І сам періодично прострілює дорогу. Ведення зйомки не можна вважати навіть порушенням з погляду законодавства. Інспектор не втручається в процес, — поділився Олег Сірий, начальник управління дорожньо-патрульної служби розшуку і спеціальних заходів ДАІ. — Записавши порушника, ми повертаємося на базу, де, витягнувши флеш-карту з приладу, віддаємо її секретарю. Той вже роздруковує знімок. Інспектор розписується в журналі і їде далі вести спостереження. Так що для інспекторів тут немає ніякого сенсу підробляти знімки. Хоч ДАІ і виробники «Візира» запевняють, що прилад працює нормально і виключають можливість підробки фотографії, водії не довіряють нововведенню. А кожен так званий лист щастя вважають підробкою. Останнім часом участилися випадки побиття інспекторів, які знімають рух на дорозі. P.S. Керівництво Державтоінспекції обрадувало ще однією новиною — пообіцяло відправляти на патрулювання своїх працівників у формі, але на автомобілях без розпізнавальних знаків. А незабаром і взагалі встановити «Візири» вздовж доріг. Таке рішення, за словами незалежних експертів, може вирішити проблему недосконалості приладу: знімати він буде зверху вниз, під кутом, що не дозволить потрапити в його поле зору іншим об’єктам.

Які швидкості допустимі P.S. Міністерство внутрішніх справ не підтримало пропозицію Кабміну підвищити швидкість на визначених ділянках дороги. Наприклад, у межах міста після затвердження документа як і раніше можна буде пересуватися зі швидкістю не більше 60 км/год. Крім того, МВС погодилося підняти швидкісний бар’єр на дорогах, пристосованих для швидкої їзди, до 110 км/год. Таких у нашій країні небагато, наприклад Київ-Одеса. Більше, за словами міністра МВС Юрія Луценка, наші траси просто не витримають. І тільки на автомагістралях водії зможуть розігнатися до 130 км/год. Наприклад, дорогою з Києва в Бориспіль. Щоправда, міністр внутрішніх справ підтвердив, що водій може додати до допустимої швидкості плюс 18 км і даішники не будуть зупиняти. Скажімо, на трасі Київ-Одеса можна буде розігнатися майже до 130 км/год. А в Бориспіль летіти зі швидкістю майже 150 км/год. Як запевнили нас у ДАІ, інформація, взята з флешки «Візира», зберігається в базі даних, і у випадку судового розгляду є можливість показати в суді відео, як і з якою швидкістю рухалося авто порушника. Чи це так, зможемо переконатися, коли суд буде розглядати позов Івана Чорного.

ПОЗИТИВ На 58% зменшилася кількість порушень, пов’язаних з перевищенням швидкості руху.

НЕГАТИВ Близько 80% наїздів на пішоходів відбувається в місті, і пов’язані вони з перевищенням допустимої швидкості руху.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також