Не йдіть в перший-ліпший кабінет, розташований недалеко від вашого будинку. Не лінуйтеся дізнаватися рекомендації про клініки, користуйтеся відгуками знайомих, адже деякі з них ходять до одного і того ж фахівця роками і задоволені результатом.
Якщо ви давно не були в стоматолога, то у вас за роки могло накопичитися кілька проблем. В такому випадку краще звертатися в клініку, а не в кабінет. Там має працювати як мінімум ортопед, хірург, ортодонт, терапевт, рентгенолог і гігієніст. Хороший лікар не може займатися відразу всім, важливо потрапити до фахівця, що має вузьку спеціалізацію, навички, відшліфовані роками. Але тут є й свої мінуси. Клініка спрямована на широкий потік пацієнтів і добре рекламується, завдяки чому кількість відвідувачів не вичерпується, а от питання якості потрібно ретельно перевіряти. Зарплати фахівців невеликі, іноді власники клініки налаштовують свій персонал на отримання прибутку від пацієнтів за рахунок не завжди необхідних процедур. Приватні кабінети не можуть похвалитися великим потоком відвідувачів, основна реклама у них — "сарафанне радіо". Але кожного клієнта тут знають в обличчя і за якість надання послуг відповідають. Фахівці радять уникати лікарів-іноземців, адже їхній приїзд в Україну може свідчити не про високу кваліфікацію, а про невдалий досвід роботи за кордоном. Перш ніж звернутися, можете зайти в клініку чи в кабінет кілька разів просто так, щоб скласти загальне враження, зверніть увагу, чи є необхідне обладнання. Важливим чинником для запобігання інфекціям є наявність в клініці змінних і одноразових матеріалів: бахіл, пелюшок, масок та рукавичок. Пам'ятайте, що упаковку одноразових інструментів лікарі повинні розкривати в присутності пацієнта. Звертайте увагу на клініки або приватні кабінети, які працюють не менше п'яти років на одному місці. Це має свідчити про стабільність. Звичайно, вирішальним фактором в питанні, якій клініці віддати перевагу, є наявність хороших лікарів. Іноді буває, що сучасне обладнання є, а кваліфікованих фахівців немає. Зрозуміти, наскільки лікар підготовлений, можна за кількома критеріями. В реєстратурі потрібно поцікавитися віком лікаря (краще вибирати фахівця середнього віку), його дипломами і сертифікатами. Попросіть показати денний розклад фахівця: його затребуваність свідчить про його професіоналізм. Також не зайвим буде поцікавитися, скільки років він працює і скільки приблизно операцій зробив. Наприклад, у хорошого імплантолога повинно бути на рахунку не менше п'яти-семи тисяч операцій. Лікар повинен постійно підвищувати рівень кваліфікації. Якщо він постійно оперує, а виїзди на семінари вважає марнуванням часу — не варто довіряти такому фахівцеві. Стоматологія швидко рухається вперед, постійно впроваджуються нові технології. Дантист, який ігнорує цей рух, залишається у "вчорашньому дні". І, нарешті, ціна питання. Стоматологія не може бути дешевою. Акції та знижки мають викликати у пацієнта питання, на чому економить клініка, щоб привабити клієнтів. Але в питанні ціни варто пам'ятати, що матеріали скрізь коштують приблизно однаково. А от вартість послуг може бути різною залежно від кваліфікації лікаря. У хорошій клініці всі супутні послуги мають входити в остаточну вартість (анестезія, консультація, знімок, зняття швів). Якщо за кожну послугу клініка хоче брати додаткову ціну, є ймовірність того, що її штучно накручують. Дантист має роз'яснити всі етапи лікування і обумовити вартість кожного. У хороших клініках пацієнтові пропонують самостійно за допомогою дзеркала і знімків упевнитися в тому, що проблема насправді є, і стоматолог не стане заробляти на ньому. Якщо лікування загрожує ускладненнями, через що підсумкова ціна може зрости, фахівець повинен також сказати про це заздалегідь.