Товар, до якого прикріплена величезна червона картка з написом "Знижка" чи "Акція", купують охочіше, ніж такий самий, але без картки. Та чи завжди це справді вигідна пропозиція?
Товар, до якого прикріплена величезна червона картка з написом "Знижка" чи "Акція", купують охочіше, ніж такий самий, але без картки. Та чи завжди це справді вигідна пропозиція? Британський споживчий журнал упродовж року аналізував акційні пропозиції місцевих супермаркетів, аби з'ясувати, чи не дурять ті своїх покупців. Виявилось, що магазини не гребують тактикою псевдознижок, вводячи споживачів в оману щодо справжньої ціни та знижки того чи іншого товару. Дослідники виділили чотири основні тактичні ходи, якими користуються супермаркети. Перший — підвищення ціни продукту, який потрапляє до мультипаку (упаковки з кількох одиниць товару, які разом коштують дешевше, ніж поодинці). Як приклад фахівці наводять таку історію: коли супермаркет Asda пропонував своїм покупцям йогурт Mьller в упаковці з 10 штук за 4 фунти стерлінгів, один такий йогурт покупець міг придбати за 61 пенс, а не 30, як було раніше. Коли акція завершилась, ціна йогурту повернулась до законних 30 пенсів. Друга хитрість — це продукти, що зі знижкою продаються довше, ніж за повною ціною. Приміром, пиво Beck супермаркет Tesco продавав зі знижкою впродовж 190 днів, а за так званою повною ціною — лише 70. Третя тактика — підвищення ціни на продукт напередодні планованої акції, від чого знижка видається більш значною. Приміром, супермаркет Ocado влаштовував акцію на полуниці. Впродовж 112 днів вони продавались з поміткою "2,19/2,29/2,25 фунта стерлінгів замість 4,38 фунта стерлінгів". Однак за ціною 4,38 фунта їх продавали лише впродовж 9 днів перед акцією, до того ціна полуниць становила 3,89 фунта. І четверта — повідомлення, що до акції ціна була вищою, ніж насправді. Приміром пасту Aquafresh в Asda під час розпродажу продавали із позначкою "1,15 фунта стерлінгів замість 1,74. Насправді ж найвища ціна, за якою вона продавалась до цією акції, була 1,17 фунта стерлінгів. Торговці тим часом заявляють, що усі задокументовані випадки є всього лиш помилками. "Ми змінюємо мільйон цінників у магазинах та на сайті щотижня та іноді робимо помилки, за які приносимо свої вибачення", — зазначає у своїй заяві Tesco. Йому підтакує й Asda: "Ми всього лиш люди й іноді помиляємося. Виникнення таких випадків зведене до мінімуму, але якщо вони й трапляються, то ми приносимо свої вибачення та виправляємо ситуацію якомога швидше".