Куди йти по штамп у паспорті?

1884 0

Ми у соцмережах:

Куди йти по штамп у паспорті?

З 4 квітня в Україні змінилися правила реєстрації місця проживання: замість колишніх паспортних столів, а згодом підрозділів Державної міграційної служби, тепер цим займаються виконавчі органи місцевих громад. Про те, як це відбувається на Рівненщині, розповідає Лілія Драпчинська, начальник управління Державної міграційної служби України в Рівненській області:

прописка паспорт Повноваження у сфері реєстрації місця проживання делеговані виконавчим органам сільських, селищних та міських рад. Відтак на Рівненщині замість 18 відділів та секторів ДМС реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання особи нині здійснюють 364 так званих виконавчих органи місцевих громад. Тобто всі сільські та селищні ради, у містах — відділи реєстрації при міськвиконкомах, а у Рівному — Центр надання адміністративних послуг, що на майдані Просвіти. Ми вже передали їм свої адресні картотеки, що складаються з відомостей про реєстрацію у формі картки реєстрації особи та адресної картки. Загалом новація прижилася в області цілком успішно. Заминка була тільки у Володимирці, де селищний голова сказав, що не буде брати на себе таких повноважень з реєстрації, бо не хоче. Пояснюємо, це ж закон відповідний прийнято, і не виконувати його не можна, а він: "Як сесія селищної ради вирішить, так і буде". Не хотів у нас адресну картотеку приймати. Але вже "та сесія" відбулася, і питання вирішилось. Загальна процедура суттєво не змінилась. Для реєстрації чи зняття з реєстрації місця проживання особа подає ті ж документи, які були визначені попереднім законодавством. Однак змінився термін, впродовж якого людина має стати на облік при зміні місця проживання — було 10 днів, а зараз 30 днів. При народженні дитини її слід зареєструвати до трьох місяців. Також змінився порядок подачі документів. Якщо раніше людина повинна була особисто звертатись і писати заяву про реєстрацію чи зняття з реєстрації, то зараз це може зробити паспортист, представник ОСББ чи управитель будинку. Тобто прибули у будинок нові мешканці, віддали документи управителю, а він вже заносить їх у ЦНАП чи відділ реєстрації. І ще одна новація — збільшення вартості реєстрації, зняття з реєстрації. Раніше за це бралося фіксованих 85 копійок державного мита, а зараз є адміністративний збір, який змінюватиметься залежно від встановленого в державі розміру мінімальної заробітної плати. На сьогодні це 11,71 грн., якщо людина вклалася у 30-денний термін, та 35,13 грн. — якщо його порушила. В області в середньому щомісяця реєструють місце проживання 4,5 тисячі осіб, а 3 тисячі знімають з реєстрації місця проживання. Така різниця зумовлена в основному тим, що на Рівненщині народжується більше мешканців, ніж помирає.

Записав Володимир КРУШЕЛЬНИЦЬКИЙ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також