Минулого року рівняни не вкладали гроші в купівлю нерухомості. А ось в дорогих речах та відпочинку собі не відмовляли, хоча до здійснення таких покупок підходили зважено. Звичайно, лише ті, хто мав на них гроші.
На ринку нерухомості триває затишшя З осені минулого року продаж квартир у Рівному дещо активізувався. Щоправда, це пожвавлення навіть не порівнюється із кількістю операцій з купівлі-продажу житла в докризовий період. Якщо протягом кількох останніх років агенція нерухомості «Челсі», бувало, фіксувала одну операцію на два місяці, то тепер протягом місяця продається кілька квартир. Як розповіли в АН «Челсі», попит нині на найдешевші, переважно однокімнатні квартири, на які ціни дещо зросли. Якщо на початку літа 2011 року однокімнатні помешкання продавалися по 25-27 тисяч доларів, то тепер продавці просять уже по 30 тисяч, хоча можна торгуватися. Бажаючі придбати будинки зазвичай їх лише дивляться, але купують дуже рідко. Покупці шукають будинки вартістю до 100 тисяч доларів, а продавці за таку ціну віддавати не поспішають. Якщо ж покупець готовий купити хороший будинок за 300-400 тисяч доларів, то за ці гроші шукає саме те, що хоче, довго вибираючи. Та здебільшого далі «оглядин» справа не просувається. Принаймні у «Челсі» за останні три роки продали не більше п’яти будинків. Цей бізнес, кажуть ріелтори, зараз не йде. Утім, незважаючи на усі несприятливі обставини, на ринку нерухомості припинилися спекуляції, тобто заробіток лише на нагнітанні цін і перепродажу.
В комфортному пересуванні собі не відмовляють Більш охоче, ніж квартири та будинки, у Рівному купували автомобілі — за цінами від 8 до 90 тисяч доларів. Тобто не тільки ті, що дешевші. — Торік продажі у нас зросли на 30% у порівнянні з 2010 роком, — каже власник «Автограду» на вул.Пухова у Рівному Віктор Пасічник. - Ми навіть у плани закладали трішки менші відсотки зростання. Десь відсотків 80 покупців беруть авто за повну вартість, інші звертаються за кредитом або користуються програмою, яку пропонує виробник. Зараз, наприклад, діє хороша програма від компанії Renault, завдяки чому продаж автомобілів цієї марки зріс. Ціни на Renault — від 10 до 40 тисяч доларів залежно від моделі та комплектації. Краще у нас почали продаватися й автомобілі Fiat, ціни — від 10 до 30 тисяч доларів. Купують й інші марки машин — Volkswagen, Honda. Мотиви, яке саме авто і за скільки купувати, у кожного свої, хтось підвищує клас, а хтось залежно від обставин, навпаки — знижує. Останнім часом у нас менше купують російські «Лади», надаючи перевагу аналогічним за ціною (від 8 тисяч доларів) китайським авто. Покупці більше звертають увагу на комплектацію та системи безпеки водія й пасажирів, а в «Ладах» роками нічого не змінюється. Звичайно, якщо порівнювати із докризовими роками, то обсяг продажу у нас суттєво зменшився. Якщо до 2009 року ми продавали 200-250 авто щомісяця, то тепер продаємо 50-60 на місяць, і зараз це є хорошим показником.
Узимку в Карпатах «аншлаг» До вибору, де краще відпочивати й куди подорожувати, тепер теж ставляться більш виважено. Відпочивальники стали вибагливішими, аніж років 3-5 тому, а тому надають перевагу відпочинку за кордоном перед вітчизняним, де за такі ж гроші отримують кращий сервіс. — Навіть збираючись до моря в Крим, наші клієнти наперед обирають умови, тобто такий-то готель, така-то відстань до моря, — розповів керівник турагенції Микола Губницький. - Є й окремий контингент «дорогих» клієнтів, які не шукають дешевше, навпаки — хочуть більш дорогого відпочинку. Приміром, була у нас нещодавно клієнтка, яку не влаштувала пропозиція відпочинку в Єгипті за півтори тисячі доларів, вона хотіла, щоб їй знайшли за 2,5 тисячі, і виставила вимоги. Ми тиждень підшуковували, але цю пропозицію задовольнили. До слова, Єгипет з його більш «рівним», ніж в Туреччині, кліматом, нині тримає першість серед туристів, які вже звикли відпочивати за кордоном і у цьому собі не відмовляють. Торік у нашій туристичній агенції зросла кількість проданих недорогих учнівських та студентських турів визначними місцями України. Тури в Карпати вважаються більш сезонним відпочинком, тобто зимовим. І хочу зауважити, що бажаючих стає більше. З наближенням Нового року та Різдва вільні місця в Буковелі та в навколишніх селах знайти було усе важче, усе розкуповується заздалегідь. Усе більше почали їздити в Карпати мешканці східних областей, і «бандерівців» уже не бояться.
Найбільший попит — на телевізори Обсяг продажу побутової техніки також зменшився. До кризи деякі покупці замінювали її навіть тому, що дизайн змінився, став більш сучасним. Нині підхід до такої покупки більш практичний, за розумну ціну хочуть мати якісну й функціональну техніку. Більш ретельно стежать за нею, щоб довше працювала, а до магазину йдуть, коли щось ламається. Відтак на найдешевше покупці не кидаються, але й дорогі речі купують менше, ніж раніше. — Якщо родині потрібен холодильник чи пральна машина, то на це гроші обов’язково знайдуться, бо ці предмети побуту стали повсякчасною необхідністю, — каже директор магазину побутової техніки «Вікотек» у Рівному Володимир Коцовський. - Має значення і таке поняття, як культура побуту. Якщо, скажімо, в помешканні під одним дахом живе кілька поколінь і між батьками та дорослими дітьми виникають конфлікти, то багато хто готовий витратитися, але придбати необхідну кількість телевізорів чи кухонної техніки, щоб усі були задоволені. Найбільшим попитом у нас користуються рідкокристалічні телевізори з екраном 32 дюйми і більше по діагоналі. Торік таких телевізорів ми продали стільки, як усіх інших найменувань товарів, разом узятих. Непогано почали продаватися й 3D-телевізори, рік тому вони коштували 18 тисяч, зараз ціна знизилася майже удвічі. І хоча обсяги продажу зменшилися, мережа наших магазинів в Україні не скоротилася.