Патріотизм зі зручностями

3651 0

Ми у соцмережах:

Патріотизм зі зручностями

Поряд з Рівненським зоопарком високим бетонним парканом огороджено більше чотирьох гектарів землі. На ній — кілька недобудованих добротних будівель, гаражі, котеджні будиночки з супутниковими антенами, басейн, тенісний корт та колишні "праві" замість господарів.

Коваль Поряд з Рівненським зоопарком високим бетонним парканом огороджено більше чотирьох гектарів землі. На ній — кілька недобудованих добротних будівель, гаражі, котеджні будиночки з супутниковими антенами, басейн, тенісний корт та колишні "праві" замість господарів. Офіційно цей комплекс дорожнього сервісу, збудований на початку 2000-х за мільйони гривень з держбюджету, які мали би піти на ремонт доріг, досі не зданий в експлуатацію. Нині його хочуть виставити на продаж. Щоправда, продавати доведеться разом із прихильниками Яроша, бо добровільно ті йти не збираються. Ще у 2006 році виник скандал, коли дізналися, що у будиночках дорожнього комплексу живуть двоє тодішніх голів райдержадміністрацій і за своє житло невідомо у чию кишеню платять. Тепер замість голів на чималій території впевнено і цілком безкоштовно господарюють колишні "праві", а нині прихильники "Національного руху Дмитра Яроша". Натомість, у Службі автодоріг, на чиєму балансі цей комплекс на Київській, 108, інформацію про своїх "орендарів" намагаються приховати. Будівництво дорожнього комплексу на Київській почали ще наприкінці 90-х, коли Службу автодоріг очолював Федір Жежук. Гроші на будівництво дали з державного бюджету. showalbum:https://www.flickr.com/photos/124360680@N02/albums/72157666423734022 Передбачалося, що там має бути територія дорожників — бокси для ремонту авто, готель для їхнього відпочинку та котеджі для квартир працівникам. Рівненська обласна рада також взяла участь у будівництві, вклавши не менше 2 млн. грн. Ще у 2005 році обласні обранці на побудову "комплексу Жежука" виділяли 600 тис. грн. Проте здати в експлуатацію комплекс не встигли. Офіційна причина — не вистачило грошей для добудови всіх приміщень.

дорожній комплекс
Така формальність, як дозвіл ДАБІ, не завадили тодішньому керівництву Служби автодоріг здавати в оренду цілком завершені квартири у двоповерхових котеджах. Кому йшли гроші у кишеню — не важко здогадатися, проте користі самій Службі автодоріг від цього не було. Мало того, щороку з держбюджету витрачали десятки тисяч гривень на утримання нібито порожньої території. У 2006-му комплекс мали виставити на продаж. Проте у Києві вирішили, що він ще може знадобитися до Євро-2012. Після революції у 2014-му територію облюбував "Правий сектор". Для того, щоб вселитися на 4,3 га, йому вистачило дозволу керівництва Служби автодоріг та ОДА.
дорожній комплекс
Нині представники "Національного руху Дмитра Яроша" охороняють територію та, як самі говорять, наводять там лад. У боксах організували їдальню та спальні місця для тих, кого тренують для участі у бойових діях на сході. У котеджному будиночку, запевняють, не живе ніхто. Проте всередині — непоганий ремонт, ліжка з постільною білизною, кабінети так званого штабу з націоналістичною символікою, жалюзі на вікнах, дві супутникові антени. Доглянутим виглядає і тенісний корт. Басейн надворі наповнений водою. Нещодавно регіональне відділення Фонду держмайна оголосило, що виставляє комплекс на продаж. Днями працівники Фонду вже описували територію та наявне майно, бо мають скласти його оцінку. Щоправда, як подейкує нинішня охорона комплексу, власники не можуть знайти документів на частину будівель, а націоналісти заявляють, що просто так територію не покинуть.
дорожній комплекс
У 2006 році, до слова, хотіли продати комплекс за 17 млн. грн. Тепер ціна мала би бути у рази вища. Бо окрім споруд, продаватимуть і 4,3 га землі. А у районі зоопарку 10 соток оцінюють у близько 20 тис. доларів, що за нинішнім курсом — більше 500 тис. грн. Свою частку від продажу вимагатиме і обласна рада. В останньої, коли головою був Михайло Кириллов, навіть були плани у тамтешніх будинках облаштувати житло для учасників АТО. Щоправда, далі розмов не дійшло. Раді навіть не вдалося виокремити частку комплексу, яка б мала їй належати. Роман Коваль, лідер обласного осередку "Національного руху Дмитра Яроша":
— На Київській, 108 у нас база для вишколу, недобудовані приміщення і підвали якраз добрі для цього. У 2014 році потрібно було негайно десь тренувати бійців на схід, була загроза вторгнення російських військ зі сторони Білорусі і напад на РАЕС, тож мала би бути така база. Начальник Служби автодоріг Юрій Проник та тодішній голова Рівненської ОДА Сергій Рибачок погодили наше перебування там. 200 хлопців ми вишколили для участі в АТО. І зараз воєнна загроза не зменшилася, а тому ми не підемо з бази, поки нам не нададуть якусь іншу. Ми все-таки робимо чимало для національно-патріотичного виховання та боротьби на сході. А комплексом чомусь ніхто 15 років не цікавився, лише коли ми навели там лад, з'явилися покупці. Знаю, що вже є двоє. Один із них — підприємець Федорчук. Окрім нас, на Київській тренуються "білі берети". У боксах бійці сплять під час вишколу та їдять, у котеджному будинку маємо інформаційні кімнати, де інструктаж проводимо. Але тільки дві кімнати займаємо. Коли вишкіл не проходить, на території нікого нема. Ми взяли цей комплекс під охорону, бо його на частини розграбовували, у Служби автодоріг не було грошей, щоб винаймати охоронців. За електроенергію платимо ми та облавтодор — наполовину.
Олексій Левицький, заступник начальника регіонального відділення Фонду держмайна:
— Процес приватизації тепер складніший, аніж у 2006 році був, бо потрібно готувати також документи на землю. Коли уся технічна документація буде готова, робитимемо оцінку і тоді виставлятимемо на продаж. Тобто сам продаж буде не раніше наступного року. Наскільки мені відомо, на території комплексу нікого немає. Фонд держмайна включив його у список об'єктів, які підлягають приватизації, ще у 2013-му.
Валентин Сухой, заступник начальника Служби автомобільних доріг:
— Ми передаємо всі документи на цей комплекс на відділення Фонду держмайна. Останні кілька років там нічого не відбувалося, тільки охорона стояла від "Рівнеоблавтодору", бо комплекс вважався як частина автодоріг області, а оскільки облавтодор виграє тендери на їх утримання, то утримував і комплекс. Не знаю, жив там хто чи ні, але офіційних дозволів бути не могло, оскільки об'єкт не зданий в експлуатацію. Свого часу ми хотіли у котеджні будиночки вселити своїх працівників, але так і не вдалося. Якби вдалося продати комплекс, мали б дохід у держбюджет.
Юрій Проник, колишній начальник Служби автодоріг:
— Я не давав жодних дозволів. Це просто "Рівнеоблавтодор" найняв субпідрядників для охорони комплексу, а чи це "праві", чи це "ліві" — яка різниця. Я там вже кілька років не був. Але може, й добре, що там є така охорона, а то б все розікрали.
Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також