«Покупець завжди правий» чи лише зрідка?

2995 0

Ми у соцмережах:

 «Покупець завжди правий» чи лише зрідка?

Незважаючи на законодавчу врегульованість ситуації з поверненням товарів, на практиці все не так безхмарно. Наприклад, тоді, коли покупець приходить у магазин з твердим наміром повернути товар, який не підійшов з певних причин, а перед ним розводять руками і не бажають зрозуміти, або ж елементарно дотриматись встановлених державою правил гри, а він натомість не знає, що робити в таких випадках.

Український закон про захист прав споживачів каже, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не підходить йому за формою, габаритами, фасоном, кольором або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням. На це відведено 14 днів, не враховуючи дня купівлі товару. Споживачу мають обміняти товар, якщо він не використовувався і якщо збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також чек. Закон також визначає належну якість товару, як властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативних документах, та умовам договору із споживачем.

Не все підлягає обміну Проте крім закону, є ще й урядова постанова №172 від 1994 року, яка передбачає, що низка товарів не підлягає обміну чи поверненню після купівлі, а саме: продовольчі товари, лікарські препарати, засоби гігієни. Серед непродовольчих не можна повертати, згідно з постановою, парфумерно-косметичні засоби, м’які дитячі іграшки, зубні щітки, апарати і помазки для гоління, рукавички, тканини, натільну і постільну білизну, друковані видання, вироби з натурального та штучного волосся, товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо), ювелірні вироби з дорогоцінних металів та ін. Однак хибною є думка, що ці товари у будь-якому випадку не підлягають обміну чи поверненню. Мова йде винятково про товари належної якості. Якщо ж протягом гарантійного терміну використання було виявлено втрату якості товару, то на такі товари теж розповсюджуються вимоги закону про захист прав споживачів.

Послуга, яку мало кому пропонують Крім цього, мало кому відомо те, що в Україні під час ремонту, до прикладу, того ж мобільного або ноутбука до моменту закінчення гарантійного терміну покупцеві повинні надати аналогічний товар для використання на час ремонту. Це передбачено тією ж постановою Кабміну від 1994 року, згаданою вище. Загалом, у групу товарів, які утворюють так званий обмінний фонд, входять телевізори, праски, міксери, пральні машини, холодильники, чайники тощо. Хотілося б побачити хоча б одного щасливця, якому компанія-виробник надала таку послугу. Найчастіше нікому такої послуги і не пропонують, зважаючи на необізнаність наших споживачів у своїх правах.

Збережіть чек Перше, що треба робити після купівлі, — зберігати чеки. У разі виявлення дефектів до 14 днів з дня купівлі непродовольчих товарів і якщо покупець ще не користувався ними, то товар можна повернути або ж обміняти, і зазвичай такі процедури проходять без зайвих нервів для споживача. У випадку, якщо таким товаром, як, до прикладу, мобільний телефон, покупець вже почав користуватись і виявив у ньому недоліки, то також можна звернутись до продавця і поміняти модель телефону на аналогічний, або ж до сервісного центру, за бажанням, а не за направленням продавця, як це часто в нас буває. Якщо під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов`язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов`язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи. Споживач і продавець мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку. Допомогти відстояти свої права українським споживачам може Комітет з захисту прав споживачів.

Найчастіше рівняни скаржилися на якість послуг Торік фахівці управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області під час перевірок виявили порушення прав споживачів у 1024 суб’єктів господарювання. За результатами перевірок притягнуто до адміністративної відповідальності 1099 осіб, на яких накладено штрафів на суму 119,98 тис. грн. Одержано пропозицій, заяв, скарг — 1107, з них задоволено 888, на особистому прийомі в громадській приймальні побувало 807 споживачів. Найбільше скарг надійшло щодо якості послуг — 533 та непродовольчих товарів — 502.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також