Постачальники пального змовились?

2507 0

Ми у соцмережах:

Постачальники пального змовились?

Упродовж минулого тижня усі без винятку види пального на автозаправних станціях області подорожчали. І експерти, і оптові постачальники пального в один голос стверджують, що таке зростання цін зумовлене подорожчанням нафти на світовому ринку. В Антимонопольному комітеті України цим запевненням не повірили і попросили власників найбільших роздрібних мереж автозаправних станцій обгрунтувати свої ціни.

Державна інспекція з контролю за цінами моніторинг цін проводить щоденно. Донедавна ціни по автозаправних станціях області трималися більш-менш в однакових межах. Стрімке подорожчання пального відбулося фактично впродовж минулого тижня.

Порівняльні ціни на пальне:

Вид пального

1 березня 2010 р.

26 березня 2010 р.

Подорожчання

Дизпаливо

6 грн.72 коп.

7 грн.14 коп.

6,3 %(42 коп.)

А-76

6 грн.67 коп.

7 грн.13 коп.

6,9%(46 коп.)

А-80

6 грн.75 коп.

7 грн.14коп.

5,8%(39 коп.)

А-92

7 грн.28 коп.

7 грн.63 коп.

4,8%(35 коп.)

А-95

7 грн.78 коп.

8 грн.14 коп.

4,6%(36 коп.)

В регіональному відділенні Антимонопольного комітету України після проведеної перевірки дійшли висновку, що зростання цін на пальне по автозаправних станціях найбільших операторів відбулося майже одночасно. Крім того, різниця, на яку ціни зросли, приблизно однакова. Відтак представники Комітету припускають, що в такому підвищенні цін може бути змова. — Комітет одразу відреагував і рекомендував найбільшим операторам WOG, OKKO та Лукойл знизити ціни до економічно обгрунтованого рівня, — каже начальник територіального відділення Антимонопольного комітету Віктор Боденчук. - Реакція не забарилась, і вже починаючи з минулої п’ятниці, на всіх автозаправних станціях цих мереж ціни було знижено в середньому на 2%. Крім того, ці оператори мають обгрунтувати свої ціни. У разі, якщо ми виявимо, що ціни навмисно завищені, вживатимемо до них відповідні фінансові санкції. Загалом, за словами пана Боденчука, на заправних станціях найбільших мереж ціни на пальне завжди дорожчі від місцевих роздрібних торговців в середньому на 30 — 40 копійок. Причина тому — імпортний бензин, який при ввезенні в Україну підлягає розмитненню. А це додаткові затрати, які закладають в ціну пального. Тому зазвичай чергове подорожчання цін власники цих мереж пояснюють збільшенням мита на ввіз імпортного пального та зростанням цін на нафту на світовому ринку. Втім, бувають випадки, коли найбільші мережі навмисно зловживають своїм домінуючим на ринку пального становищем. — Ми вже мали прецеденти, коли власники найбільших мереж автозаправних станцій необгрунтовано і майже одночасно піднімали ціни на пальне, — продовжує пан Боденчук. — На сьогодні в Комітеті з цього приводу є дві справи, що стосуються підняття цін влітку та наприкінці минулого — початку цього року. Тоді в Комітеті у діях власників цих мереж побачили порушення антимонопольного законодавства. Найближчим часом по цих справах буде прийнято рішення. Тим часом, поки Антимонопольний комітет розбирається з прозорістю формування цін на пальне, в управлінні захисту прав споживачів проводять його перевірку. Щоправда, лише по документах. На відбір зразків для детального аналізу якості пального у лабораторних умовах цього року держава не виділила жодної копійки. — Востаннє відбір зразків пального з автозаправних станцій ми проводили більше двох років тому, — з прикрістю констатує заступник начальника управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області Володимир Рачинський. — Проведення одного такого аналізу коштує приблизно 400 — 500 гривень. Держава нам поки таких грошей не виділила. Тому перевіряємо по документах. З початку року провели перевірки 11 автозаправних станцій. Жодних суттєвих порушень ми не виявили. Скарг на якість пального, принаймні письмових, від власників автотранспортних засобів до нас не надходило.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також