Рівненщина найбільше з-поміж західних областей України заборгувала Львівській залізниці компенсації за перевезення пільговиків — понад півтора мільйона гривень. У відповідь залізничники погрожують скасувати рух кількох приміських потягів.
На початок грудня Рівненська облдержадміністрація відшкодувала Львівській залізниці лише 58,6% затрат на перевезення пільговиків (крім учнів ПТУ на студентів вищих навчальних закладів). Із запланованих цьогоріч до відшкодування 3,8 мільйона гривень станом на 7 грудня відшкодовано 2,2 мільйона. — У разі невиконання умов співпраці обласними адміністраціями залізничники, щоб скоротити збитки від перевезень на приміському сполученні, змушені будуть вдатися до скасування деяких дизелів та електропоїздів, — повідомила начальник прес-центру Львівської залізниці Лілія Криницька. — Зважаючи на суми заборгованості, найімовірніше, у Рівненській області доведеться скасувати п’ять або й шість потягів, інші області-боржниці можуть втратити по три поїзди. Нині триває моніторинг затребуваності приміських потягів на усіх напрямках у західних областях. Ми не погрожуємо, а попереджаємо, звертаємося з листами до управлінь облдержадміністрацій, однак у відповідь одержуємо: «Немає грошей». Ми і торік взимку, і цьогоріч навесні теж попереджали про можливе скасування приміських поїздів з тієї ж причини, однак гроші поступово надходили, і ми потягів з цієї причини не знімали. Знімали з причин малої затребуваності деяких з них — маючи збитки від приміських перевезень, немає сенсу пускати поїзди, в яких їздить по кілька людей у вагоні. Приміром, цьогоріч припинив курсування потяг Здолбунів-Мізоч через те, що припинив роботу тамтешній цукрозавод і поїзд, яким люди доїжджали туди на роботу, став мало кому потрібен. Водночас ми готові розглянути вмотивовані пропозиції відносно зручності графіка потягів та потрібності тих чи інших зупинок від пасажирів. Бувало, що до нас зверталися директори училищ та технікумів з проханням змінити графік руху, оскільки учням незручно діставатися на навчання, і ми йшли назустріч цим побажанням. У Рівненській області через низьку затребуваність з травня припинив курсувати дизель-поїзд Сарни-Здолбунів, який відправлявся із Сарн о 8.22 і зі Здолбунова їхав у зворотному напрямку о 15.33. Тепер цей поїзд їздить за маршрутом Сарни-Олевськ. Що ж до скасування поїздів через борги, то Рівненська дирекція Львівської залізниці поки утримується від прогнозів, які саме поїзди з яких напрямків можуть зняти. — До Нового року поїзди знімати не будуть, — запевняє начальник відділу пасажирських перевезень Рівненської дирекції Вадим Кияшко. — Хоча борги насправді суттєві, але вони виникають рік у рік, і у січні наступного, ми сподіваємося, можуть бути погашені. Утім, до цього часу область не відшкодувала 223 тисячі гривень тогорішнього боргу. Львівська залізниця, щоб зменшити свої збитки, тепер планує змінити роботу з місцевими адміністраціями: вона розробила типові договори з ними на 2010 рік і збирається їхати до кожної ОДА й вести переговори, аби з наступного року вже почати працювати по-новому. Пропозиція полягає в тому, щоб кожна адміністрація сама провела дослідження і замовила ту кількість приміських поїздів, яка необхідна у кожній області, водночас гарантуючи, що розраховуватися за пільговиків буде вчасно і повністю. Як повідомили в головному фінансовому управлінні Рівненської облдержадміністрації, на відшкодування коштів залізниці в бюджеті області передбачена субвенція з держбюджету, а тому розрахунки за перевезення пільговиків здійснюються в міру надходження цих коштів.