Холод використовувався людиною ще з давніх часів. Вважається, що першу холодильну камеру придумали північні народи. Вони використовували величезні глиби льоду для облаштування сховищ для замороженого м’яса котиків і риби. Зимові температури в регіоні дозволяли їм досягти стану глибокого заморожування напівфабрикатів і користуватися ними цілий рік для приготування їжі.
Цілющі властивості холоду активно використовували і слов’яни, що зафіксовано в казках — «обмыл былинный герой раны ключевой (читай — холодной) водой и снова стал здоровым». До речі, рекомендації щодо лікування ударів і травм прикладанням льоду зустрічаються ще в джерелах часів Гіппократа. Властивості холоду довгі роки не давали спокою ученим всього світу. І прогрес у цьому питанні величезний. Наприклад, винахід фреонового холодильника буквально перевернув побут людини з голови на ноги. Інакше нам би до цих пір, як індусам, довелося сильно перчити і посипати прянощами всі продукти для тривалішого зберігання. Сьогодні холод використовується в косметиці для лікувальних і омолоджуючих процедур. Кріосауна — геніальний винахід ХХ століття. У результаті кріоудару, що отримується в сауні при мінусовій температурі 120-140 градусів за Цельсієм, запускаються внутрішні резервні сили людини, виробляється цілий букет корисних гормонів, зокрема, гормон щастя! Сьогодні кріотехнології поширені і в харчовій промисловості, зокрема, корисні властивості холоду використовують при виробництві елітної питної води та алкоголю. Після обробки наднизькими температурами структура води впорядковується і повністю засвоюється людиною, оскільки має однакову молекулярну форму. Використання низьких температур при виробництві напоїв дозволяє досягти нового рівня якості. Зокрема, в Україні вперше було створено горілку з використанням інноваційних кріотехнологій. Обробка наднизькими температурами протягом семи днів дозволяє досягти особливої м’якості. Горілка отримала зимову назву «MEDOFF WINTER» (англ. winter — зима). Експерти передрікають новому напою неминучий успіх і велику популярність, оскільки за чотири тижні тестових продажів у магазинах України горілка «MEDOFF WINTER» посіла третє місце в портфелі бренду. Спрацювало сарафанне радіо — споживачі, які спробували напій, рекомендували його друзям і знайомим, адже це перша горілка, створена на основі інноваційних кріотехнологій. Технологи, що створили напій, у захваті від свого творіння, вони стверджують про величезний потенціал нового продукту, оскільки він володіє найголовнішою властивістю — м’яко п’ється. Автори новинки чекають, що завдяки алкогольному напою із зимовою назвою до кінця 2011 року частка «MEDOFF» на ринку України перевищить рубіж 10%.