З грошима, але без готівки

1687 0

Ми у соцмережах:

З грошима, але без готівки

У користуванні мешканців Рівненщини — понад 583 тисячі банківських платіжних карток. Тримати гроші не у кишені, а на картці, розраховуючись за товари та послуги без готівки, для більшості вже стало звичною справою. З допомогою експертів ми розповімо, як не втратити гроші, якщо картку у вас вкрали чи ви її загубили, як діяти, якщо банкомат "зажував" картку, а з вашого рахунку зникають гроші.

Втратив картку? Плати і роби іншу Загублена або вкрадена пластикова картка — не така безнадійна втрата, як зниклий гаманець. Гроші залишаються на рахунку власника. І ними можна буде користуватися. Щоправда, відновивши картку. — У договорі, який отримує клієнт, прописані стандартні правила користування карткою і типові проблеми, які можуть виникнути, — розповідає Віталій Яковчук, начальник відділу супроводження платіжних карток Рівненської філії одного з банків. - Про втрату картки потрібно передусім повідомити в контакт-центр, номер якого зазначений в договорі. Окрім того, клієнтам у банку видають спеціальні стоп-карти, в які потрібно записати номер своєї платіжки, аби у разі втрати можна було одразу заблокувати її. Нову картку вам виготовлять упродовж п'яти робочих днів, якщо ви звернетесь у відділення, в якому була видана попередня картка. Якщо ж в будь-яке інше, в іншому місті України — доведеться чекати кілька днів, щоб цю картку переслали. Штраф за втрату картки сплачувати не потрібно, проте є встановлений розмір комісії за перевипуск, який коливається у межах від 10 до 70 грн. Якщо картку у вас вкрали, зняти гроші з неї в банкоматі неможливо без PIN-коду, однак нею можуть розрахуватися у супермаркеті та в інтернет-магазинах, де не вимагають перевірки коду. Зазвичай у банках працює служба моніторингу, яка відстежує всі операції з банківськими картками і одразу ж реагує на підозрілі дії. Наприклад, якщо у супермаркеті хтось кілька разів намагається розрахуватися за товар, щоразу зменшуючи суму, оскільки на покупку не вистачало залишку грошей, банк може заблокувати картку. А потім зв'язується з клієнтом, аби пересвідчитися, чи він не губив картку. Якщо спроби розрахунку здійснював сам власник, її розблоковують.

Банкомат-ненажера Під час зняття грошей із банкомата можуть виникнути неприємні ситуації. Наприклад, банкомат не приймає картку або ж, навпаки, — "зажував" її, не повертаючи назад. Причиною цього може бути збій в роботі банкомата або ж те, що ваша картка пошкоджена, неправильна подача картки в приймальник банкомата або ж тричі введено неправильний пін-код. Спеціалісти радять не панікувати і одразу телефонувати у кол-центр. — Якщо банкомат забрав картку, не сподівайтесь, що він її може повернути, коли ви вже відійдете, однак можуть бути випадки, коли платіжка потрапить у небажані руки, — коментує Віталій Яковчук. — У кол-центрі клієнту надають інформацію, де знаходиться найближче відділення, що обслуговує банкомат. У тому ж відділенні можна одразу розблокувати картку. Це займе 5-10 хв. Якщо картка заблокована через неправильне введення пін-коду, власник може сам її розблокувати. Для цього не обов'язково йти у банківське відділення — достатньо зателефонувати у контактний центр. Якщо банкомат, який засмоктав вашу картку, не належить вашому банку, вам доведеться звертатися до обох відділень: свого і того, який обслуговує банкомат. В останньому картку вам повернуть лише після того, як ви принесете спеціальне підтвердження із свого банку, що у вас немає встановленого кредитного ліміту на картку та заборгованості. Банкомат не приймає вашу картку? Можливо, термін її дії закінчився або ж банк сам із певних причин її заблокував. У таких випадках потрібно звернутися до банківської установи.

Зникають гроші із рахунку Якщо ви не замовили собі функцію смс-оповіщення, контролювати кошти на рахунку важко, особливо, якщо користуєтеся карткою не часто. — Просто так кошти зникати не можуть, — запевняє Віталій Яковчук. — Найчастіше виникають ситуації, коли з технічних причин банк не видає готівку, але з електронного рахунку суму відраховує. В такому випадку клієнт звертається до свого банку із відповідною заявою. Банк проводить інкасацію банкомата, і якщо власник картки справді не отримав коштів, вони повертаються на його рахунок. Якщо ж ви сумніваєтеся у стані власного рахунку, зверніться в банк з проханням видати виписку усіх фінансових операцій. Причиною зникнення певної суми можуть бути комісійні відрахування. Наприклад, коли ви знімаєте гроші з банкомата не вашого банку. Навіть за перегляд наявних коштів з вашої картки стягуватимуть у межах трьох гривень. А за видачу готівки береться окрема комісія -1,5% від знятої суми, плюс чотири гривні. Відповідно, якщо у вас було 100 грн. і ви разів десять перевіряли, чи вони ще є, з кожним разом ви бачитимете щораз меншу суму. Окрім того, сума може перерости у мінус. За такий несанкціонований овердрафт стягується приблизно 60% річних: тобто якщо у вас було мінус 10 грн. на рахунку у березні, то у квітні заборгованість зросте до 16 грн. У такому випадку заборгованість радять погасити одразу.

Чи можуть касири поцупити гроші? — Не було таких випадків, щоб при розрахунку на терміналі знімали більшу суму, ніж виписана у чеку, — запевняє Віталій Яковчук. — Якщо ж таке трапилося, клієнт може звернутися до банку із відповідною заявою. Супермаркети оснащені відеокамерами, тому легко встановити будь-яку помилку касира. У багатьох виникає запитання, чому не у всіх магазинах вимагають введення пін-коду. Працівники банку пояснюють, що це залежить від типу терміналу та картки. Деякі платіжки мають спеціальний захист і скористатися ними без пін-коду неможливо. — Це раніше, - продовжує Віталій Яковчук, — коли банківські картки були рідкістю, вимагали введення паролю. Нині ж систему спростили, оскільки зросли і рівень безпеки у супермаркетах та банках, і кількість користувачів картками. Постійно працює банківська служба моніторингу, зрештою, касир має право вимагати від особи документи, якщо засумнівається у тому, чи картка справді належить їй. Особливо це стосується іменних карток, на яких зазначено прізвище і підпис клієнта.

Для чого змінювати PIN-код? Найчастіше змінюють пін-код з двох причин: коли власнику картки зміна паролю спростить користування і коли є підозра, що комбінація PIN-коду стала відома іншим людям. Це стосується і тих випадків, коли власник підозрює, що його пін-код підгледіли, коли він користувався банкоматом чи терміналом у супермаркеті. Хоча, запевняють у банку, зазвичай усі банкомати і термінали сконструйовані так, що люди у черзі не можуть бачити, які цифри ви вводите. Для того, щоб змінити пароль, не потрібно йти до банку — цю функцію виконує банкомат.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також