Сергій Рибачок: "За 20 років чиновники не навчилися якісно виконувати свої обов'язки, а красти навчилися добре"

2300 0

Ми у соцмережах:

Сергій Рибачок:

Кілька останніх тижнів в області були досить насиченими подіями. Проте події ці були здебільшого негативного характеру: стрілянина на Сарненщині за переділ нелегальних бурштинових копалень, перекриття траси Київ–Чоп, коли активісти місцевого Автомайдану протестували проти призначення Миколи Щирука головним міліціонером області. Про позицію обласної влади з приводу цих подій, про кадрові питання та про боротьбу з корупцією розповів голова Рівненської обласної державної адміністрації Сергій Рибачок під час онлайн-конференції на сайті газети "Рівне Вечірнє". Пропонуємо відповіді на деякі запитання.

2014-36-p20_Сергій_Рибачок

Сергій Рибачок
— Багато громадських активістів під модним нині гаслом "революційної доцільності" намагаються завадити призначенню на ключові посади в області людей, які їх чимось не влаштовують. Можливо, за нинішньої ситуації в країні варто відійти від так званої революційної доцільності? — Радитися з громадою потрібно, однак винятково у вигляді діалогу. На жаль, останнім часом боротьбу за владу окремі особи намагаються підмінити поняттям "громадська думка". У бажанні отримати ту чи іншу посаду "громадську думку" почали використовувати як технологію для досягнення мети. Насправді сьогодні неважко будь-кому зібрати 10-15 людей на свою підтримку, особливо якщо претендент на посаду має гроші. До мене зверталися з проханням призначити на ті чи інші посади негідників, прикриваючи їх нібито позицією громади. Були випадки, коли приходило одразу кілька делегацій. Кожна з них претендувала на те, що саме вона уособлює думку громади, й вимагала призначати тільки її кандидатуру. — Про які саме посади мова? — Хоча б головного міліціонера області. Я не маю на увазі пана Щирука чи ще когось, просто мені подавали прізвища різних людей і вимагали негайно підписати це призначення, не розуміючи навіть того, що голова адміністрації не призначає і навіть не погоджує кандидатуру начальника МВС в області. Це виняткова прерогатива МВС. Звичайно, я можу спілкуватися з міністром внутрішніх справ, і якщо його цікавитиме моя думка, я її висловлю. Однак з першого дня я зайняв позицію, що на посади, де не потрібно мого прямого погодження, пропонувати нікого не буду. Як і не буду підписувати з приводу таких призначень жодних подань.
Відеозустріч відбувалася у прямому ефірі:
— Ви очолюєте обласну адміністрацію трохи більше двох місяців. За цей час провели часткову ротацію кадрів, призначили своїх заступників, начальника обласного управління охорони здоров'я. Призначено голів майже всіх районних адміністрацій. З огляду на те, що 25 травня відбудуться вибори президента і новий глава держави може почати свої кадрові ротації, є сенс призначати голів? — Президентські вибори — це не фінал якоїсь історії. Звичайно, новообраний глава держави може розпочати кадрові перестановки, а може їх і не проводити. Я сподіваюся, що новообраний президент буде оцінювати керівників обласних адміністрацій за ефективністю роботи, за економічними та соціальними показниками. Зрештою, якщо в якійсь з областей і буде змінено голову обласної адміністрації, то це не означатиме, що замінять і голів районних адміністрацій. Тобто я у своїй роботі не керуюся 25 чи 30 травня, а намагаюся за короткий час зробити якомога більше. — Після революції багато говорили про очищення влади від представників попереднього злочинного режиму Януковича. Але досі жодного керівника в області за зловживання службовим становищем та корупцію до відповідальності не притягнули. І навіть багато хто з начальників обласних управлінь та департаментів залишилися на своїх посадах. Чому? — Проблема в тому, що досі не прийнято закон "Про люстрацію". Якби він був, то жодних проблем не було б. Виникли обґрунтовані претензії до роботи когось із керівників — відсторонили б його від роботи, провели б перевірку і прийняли б рішення. Я розумію, чому Верховна Рада не хоче приймати цей закон: більшість депутатів після його прийняття підпали б під його дію. — Але ж є інші закон, в тому числі і про боротьбу з корупцією? — Ми проводимо очищення органів влади в межах існуючого законодавства та наших повноважень. Нині перевіряємо всі об'єкти, що будувалися в області за державні кошти, їх понад 600. Після цього будемо перевіряти об'єкти, що зводили за гроші обласного бюджету. У випадках зловживань та порушень, що будуть виявлені під час перевірок, правоохоронні органи будуть притягувати винних осіб до відповідальності.
За 20 років чиновники не навчилися якісно виконувати свої посадові обов'язки, а ось, як кажуть, професійно красти навчилися добре, вміють ретельно "замітати" за собою сліди. Щоб звільнити або хоча б відсторонити від роботи того чи іншого чиновника, потрібно мати для цього вагомі підстави. Інакше завтра він оскаржить рішення про звільнення в суді. Відносно тих, на кого ми такі підстави маємо, триває відповідна робота. Інші зачекають на закон "Про люстрацію".
— Минулого тижня на позачерговій сесії обласної ради, присвяченій подіям на Сарненщині, окремі депутати пропонували свій варіант легалізації видобутку бурштину, принаймні доки не буде прийнято відповідний закон. Мова йшла про прийняття тимчасового положення, розробку якого хотіли доручити облдержадміністрації. Ви виступили проти. Чому? — Не можна незаконні справи вирішувати у незаконний спосіб. Таке рішення було б одразу опротестоване прокуратурою як незаконне і довелося б його скасовувати. Відтак нічого вирішено не було б. Цим рішенням ми лише затягнули б час. У мене під час сесії взагалі закралася думка, що дехто з депутатів навмисно хоче загальмувати вирішення цього питання. Легалізовувати незаконний видобуток бурштину потрібно, однак це рішення має бути зваженим. Та й приймати його має не обласна, а Верховна Рада — у вигляді відповідного закону. — На сесії облради бурштинокопачі, які спеціально приїхали, звинувачували окремих депутатів обласної ради. Зокрема, що вони також мають відношення до нелегального видобутку бурштину. Депутати вирішили самі з'ясувати, хто з них причетний до нелегального бізнесу, і створили робочу комісію. Наскільки об'єктивною буде робота такої депутатської комісії? — Якщо депутати так вирішили — це їхнє право, я не можу в це втручатися. На моє особисте переконання, вивченням цього питання мають займатись не депутати, а правоохоронні органи, у них більше повноважень. Але й правоохоронці мають насправді працювати, а не створювати імітацію діяльності. — Бурштинокопачі у "кришуванні" цього нелегального бізнесу звинувачували і окремих працівників правоохоронних органів. — Саме тому — я вже казав про це, буду звертатися до керівництва УМВС з проханням провести кадрові ротації серед керівників районних відділів міліції на півночі області. Не можна доручати людям, яких підозрюють у вчиненні незаконних дій, розслідувати справи, з цим пов'язані. Я нікого особисто звинувачувати не хочу, цим має займатися прокуратура. Однак у мене особисто є багато запитань, хто всі ці роки цей злочинний бізнес налагоджував, вів і прикривав. Сумніваюся, що обійшлося без людей у погонах та при посадах. — Ваш попередник на посаді нарікав, що державна служба забирає дуже багато часу. Однак час на своє хобі — полювання — він усе ж знаходив. Чи маєте вільний час і як його проводите? — Протягом останніх двох місяців вільного часу в мене майже немає. Будь-хто з охоронців адміністрації може підтвердити, коли я приходжу на роботу і коли йду додому: часто це буває після 21-ї години. У вихідні теж доводиться працювати. Якщо не на якомусь заході, то працюю в кабінеті з документами. Така маса документів і відвідувачів, що опрацювати все протягом робочого дня дуже складно.
Я запрошую журналістів провести один день з головою адміністрації. Самі побачите, чим голова адміністрації займається впродовж дня і скільки має роботи. Вільного часу маю небагато. Якщо випадає година-дві на добу, намагаюся провести їх із сім'єю. У мене є маленька донька, вона потребує моєї уваги.
Розмовляв Влад ІСАЄВ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також