Свій директор для аеропорту

2206 0

Ми у соцмережах:

Свій директор для аеропорту

Разом з літаками до рівненського аеропорту торік повернулася його значущість для політики. За посаду директора летовища останні кілька місяць триває боротьба між кількома політичними групами впливу.

Аеропорт

Працівники аеропорту погрожували перекрити трасу Київ-Чоп, якщо звільнять Насинюка
Два останніх роки рівненським аеропортом керував Ігор Насинюк, людина, вірна екс-голові облради Михайлу Кириллову, який, власне, і призначив його у 2015 році, мало відомого і далекого від авіації. Попереднього директора Сергія Піндюріна п.Кириллов звільнив після перевірки фінінспекції. За подібною схемою нині керівництво ОДА та облради хоче зняти з посади ставленика Кириллова. І останній, очевидно, не з чуток знав, коли на засіданні комунальної комісії восени звинуватив фінінспекторів у «замовності» таких перевірок. Нагадаємо, що торік фінінспектори, перейменовані недавно у Держаудитслужбу, перевірили рівненський аеропорт і виявили там порушень на понад мільйон гривень. Зокрема, аудитори зафіксували, що частина орендаторів не розрахувалася з аеропортом, що підприємство платило комунальні послуги за митників та прикордонників, які перевіряють всіх пасажирів та багаж, а також нараховувало зарплату працівникам за більше годин, аніж мало б. Про подібні порушення за інших обставин ми з вами і не здогадувалися б. А так Держаудитслужба надіслала вже два клопотання до обласної ради з проханням звільнити Ігоря Насинюка. Лист аудиторів — формальна причина розірвати з ним контракт. І БПП, який нині керує облдержадміністрацією та вже підшукав заміну Насинюкові, зробив би це давно, якби не кілька перешкод. Перш за все, не уступить своїх позицій Михайло Кириллов, який досі має вплив на політичні процеси у раді і останнім часом відверто ворогує з представниками БПП. По-друге, звільнити директора аеропорту може лише голова облради, тобто «батьківщинівець» Микола Драганчук. Подейкують, на нього давно «тиснуть» з ОДА, і 1 березня голова таки підписав розпорядження про звільнення Ігоря Насинюка, але його ще мають затвердити на сесії. По-третє, в останніх подіях відіграв свою роль колектив аеропорту, який три дні поспіль минулого тижня приходив до обласної ради і наробив інформаційного галасу. Попередньої п'ятниці до Миколи Драганчука прийшло більше півсотні працівників летовища, взявши на цей день відпустки за свій рахунок. Погрожували, що перекриють трасу Київ-Чоп, якщо Ігоря Насинюка звільнять. Причина такої прив'язаності до директора — банальна. За Ігоря Насинюка працівникам почали виплачувати зарплату і навіть повернули аванс, якого не було ще з 90-х. Окрім того, аеропорт як-не-як, а почав працювати. Також працівники аеропорту називають й інші причини, чому, на їхню думку, звільняти директора не можна. Мовляв, тільки директор аеропорту та начальник аварійно-рятувальної служби мають спеціальні сертифікати, які дозволяють їм відкривати аеропорт. У другого сертифікат днями завершується, а на виготовлення нового потрібен час. Тобто аеропорт, запевняють, може залишитися закритим на невизначений час, коли звільнять директора. Після пікетів голова облради заявив, що звільнення Ігоря Насинюка розглядатимуть на наступній сесії, 17 березня. Ім'я людини, яку планують поставити на місце Ігоря Насинюка, старанно приховують. Єдине, натякають: вона має досвід роботи на іншому летовищі. За нового директора вже начебто і домовилися у Державіаслужбі. Новопризначеному директору працювати, попри погрози, що разом з Ігорем Насинюком з аеропорту піде частина компаній, буде легше і вигідніше. Перш за все, навряд чи відмовляться від літніх чартерів на курорти TPG та «Bravo», які возять туристів з Рівного з минулого літа. Окрім того, цього року летовищу дадуть кошти на реконструкцію злітної смуги, щоб можна було приймати всі літаки, а заодно аеропорт може отримати якусь частину з обіцяних 135 млн. грн. державного бюджету. Очікують також, що рівненське летовище виграє транскордонний грант на близько 2,5 млн. євро. Як для аеропорту, так і для місцевого бюджету — суми захмарні. Вклавши ці кошти у розвиток летовища, можна буде очікувати, що підприємством таки зацікавляться інвестори. До речі, подейкують, що рівненський аеропорт — у бізнес-інтересах Юрія Благодира, нинішнього голови бюджетної комісії облради, який нині активно розвиває агробізнес. Анатолій Карп’юк, начальник управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області: - Директор аеропорту за кілька місяців після перевірки так і не надіслав нам інформацію про те, що підприємство усунуло або усуває виявлені недоліки. Замість того, щоб працювати, Насинюк бігає і «рішає» проблеми. Порушення, які виявили аудитори, - суттєві. Тільки 382 тис. грн. дебіторської заборгованості. Так, частина стосується оренди, яка була давно, коли пан Насинюк не працював, тому після перевірки ми наполягали, що директор має звільнити головного бухгалтера, за якого й були порушення. Він цього не зробив. А вже за його каденції аеропорт здавав площі в оренду фірмі під «наукову роботу», хоча там авто ремонтували просто – а різниця орендної ставки при цьому різниться удвічі. Ми змушені реагувати на такі порушення. Якщо обласна рада не виконає наше прохання, звітуватиму до Києва, можливо, на ситуацію вплинуть зі столиці. Микола Драганчук, голова Рівненської обласної ради: - У мене хороші стосунки з Ігорем Насинюком, хоча до його роботи насправді є багато претензій. Після першого подання Держаудитслужби на його звільнення я старався притримати процес, дав людині час, щоб попрацювала і виправила помилки. Але держаудитори подали клопотання вдруге. Я запросив юристів, щоб вони вивчили документи і дали свою оцінку висновкам Держаудитслужби. Але я не горю бажанням брати усю відповідальність за звільнення чи залишення на посаді директора летовища. Тому це питання винесемо на розгляд сесії, нехай буде колегіальне рішення. Михайло Чубай, заступник директора міжнародного аеропорту «Рівне»: - У повторному приписі Держаудитслужби йдеться, що аеропорт не дослухався до рекомендацій служби та комунальної комісії облради, які попросили пояснити порушення, а за можливості усунути виявлені недоліки. На підставі цього й пропонують розірвати контракт з Ігорем Насинюком. Але по-перше, Держаудитслужба має займатися аудитом, а не вказувати органам місцевого самоврядування, кого звільняти з посад. А щодо самих недоліків, то частину ми вже усунули, частина – у процесі усунення, а деякі проблеми суто з об’єктивних причин вирішити неможливо. Останні стосуються орендарів, які боргували ще за 2011 рік, коли Ігоря Насинюка і близько не було в аеропорті, і фірми яких уже не існують. Двоє інших боржників вже кошти нам виплатили, а від третього чекаємо відповідь. Якщо не заплатить, звернемося до прокуратури. Щодо боргів митників та прикордонників за комунальні послуги, які сплатив аеропорт, то зробили це, аби на території летовища не було боргів за них. Нагадаю, що ми запустили чартерні рейси і повинні були унеможливити будь-які подібні ексцеси. У законодавстві прописано, що за комунальні послуги митників та прикордонників має сплачувати міністерство інфраструктури. Аеропорт звертався і в обласне управління інфраструктури, і в саме міністерство, але чіткої відповіді ми не отримали. Окрім того, частина претензії аудиторів взагалі дивна. Зокрема, стосується оплати працівникам. У день рейсів на Єгипет усі працівники виходили на кілька годин на роботу: готували летовище, опікувалися багажем, квитками і т.д. А аудитори написали, що працювати всі мали тільки дві години – рівно стільки, скільки на території аеропорту стояв літак. Це ж нонсенс. Ми направили клопотання до відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, щоб те перевірило висновки аудиторської перевірки. Проводитиме економічну експертизу Волинське відділення інституту. У такий спосіб юристи летовища за допомогою незалежного органу доведуть, що законних підстав для звільнення директора аеропорту немає.
Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також